۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

اعتراض دانشجویان به تصمیم وزارت بهداشت

شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز سه شنبه هفته جاری، در پردیس همت این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان در این تجمع نسبت به وضعیت مبهم خود پس از دستور احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط وزیر جدید بهداشت معترض بودند.



مرضیه وحیددستجردی، وزیر سابق بهداشت، در آبان ماه سال ۱۳۸۹ با انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، اموال و واحدهای آموزشی، پژوهشی و دانشجویی این دانشگاه را به دانشگاه علوم پزشکی تهران و واحدهای بهداشتی درمانی آن را به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتقل نمود.

در پی برکناری مرضیه وحید دستجردی، طریقت منفرد، جانشین وی دستور احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران را صادر نمود.

"ما ورودی های ۹۰ دانشگاه تهران بودیم، هستیم و می مانیم"

بنابر گزارش رسانه های خبری، دانشجویان معترض با اعلام اینکه در حین انتخاب رشته پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کرده اند، خواستار ادامه تحصیل خود در این واحد دانشگاهی شدند. 

یکی از دانشجویان معترض به خبرگزاری ایسنا گفته است که "ورودی دانشگاه تهران در سال ۹۰ هستم و زمانی که این پردیس را برای تحصیل انتخاب کردم هیچ اسمی از دانشگاه ایران در دفترچه ذکر نشده بود". وی در ادامه افزوده است: "در حال حاضر که دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران جدا شده است، مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌کنند که حق انتخاب دانشگاه را برای ادامه تحصیل داریم، این درحالی است که رییس دانشگاه تهران به دانشجویان عنوان کرده که دانشگاه تنها برای نصف ورودی‌های سال ۹۰ ظرفیت دارد و برای مابقی به دلیل کمبود بودجه و امکانات ظرفیتی وجود ندارد".

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه نیز گفته است: "دیروز صبح ساعت ۸ وقتی وارد دانشگاه ایران شدم سر در دانشگاه از تهران به ایران و حتی رسیدهای عابر بانک تغییر کرده بود این در حالی بود که شب گذشته تا ساعت ۱۰ شب در سالن ورزش این دانشگاه خبری از این اتفاقات نبود".

"دانشجویان با مدرک دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شوند"

مسئولان وزارت بهداشت نیز در واکنش به اعتراض دانشجویان گفته اند که هیچ اجباری برای انتقال دانشجویان وجود نخواهد داشت.

بهرام عین اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به آخرین تصمیمات برای وضعیت دانشجویان شاغل به تحصیل در دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران گفت: "هر دانشجویی که پس از ادغام این دو دانشگاه از سال ۸۹  در دانشگاه علوم پزشکی تهران به تحصیل اشتغال پیدا کرده است با مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل می شود".