۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

۷۶ درصد از بیکاران کشوربا مدرک لیسانس و بالاتر

طبق آمارهای اعلام شده ۷۶ درصد از بیکاران کشور، مدرک لیسانس و بالاتر دارند.
سحرخیز معاون وزیر آموزش و پرورش,در مراسم تجلیل از معلمان کشوری و استانی در زنجان، ابراز کرد: ۷۶ درصد بیکاران کشور لیسانسه و بالاتر هستند.اما این کارگزار رژیم علت این مشکل را بیان نکرده و علت آنرا متوجه فارغ التحصیلان کرده و علت این حد گسترده بیکاری را «نداشتن مهارت» فارغ التحصیلان دانست!

بایستی به این کارگزار خوش‌خدمت رژیم آخوندی گفت که معضل بیکاری گسترده در میان جوانان و فارغ التحصیلان ،نتیجهٔ سیاستهائی همچون پیشبرد سیاست اقتصاد وارداتی و منهدم کردن تولید داخلی، راه اندازی دانشگاه آزاد بدلیل سودآور بودن ،بی توجهی به برنامه ریزی و نیازهای جامعه در عرصه ی ایجاد رشته های تحصیلی و هزاران اقدام دیگری از این دست است که علت بروز مشکلات و نابسامانیهای جبران ناپذیر در جامعه میگردد.
در همین رابطه و طبق گزارش روزنامه‌های حکومتی، بیکاری به کادرهای درمانی نیز رسید.”عضو شورای عالی نظام پزشکی نوشین زنده زبان , با اشاره به اینکه بیش از دو سوم ماماهای کشور با مشکل بیکاری مواجهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولد رخ می دهد که اگر به ازای هر هزار زایمان حداقل استاندارد تعداد ماماها را در نظر بگیریم، هیچ مامایی در کشور بیکار نمی ماند.
بر اساس استانداردها به ازای هر هزار تولد وجود ۳۰ تا۵۰ ماما ضروری است که در ایران حتی در صورت استفاده از ۳۰ ماما به ازاء هر هزار تولد، هیچ مامایی بیکار نخواهد ماند“.در وضعيت کنوني سالانه بيش از۳۵۰ هزار دانشجو از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي فارغ التحصيل مي شوند، اما بيش از نيمي از آنها در سال هاي اول فارغ التحصيلي موفق به يافتن شغل متناسب با رشته تحصيلي خود نمي شوند.
نتيجه اين امر۷۵۰ هزار فارغ التحصيل بيکاري است که تا پايان سال در جست وجوي حرفه مناسب هستند; رقمي که هر سال بر آن افزوده مي شود.