۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

هشدار آمریکا به اعضای محور شرارت در منطقه

سنای آمریکا ارسال سلاح به مخالفان رژیم بشار اسد را کلید زد

به گزارش رادیو آلمان، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم تهران سرباز به سوریه اعزام می‌کند. این افراد در کنار نیروهای بشار اسد و حزب‌الله لبنان در مقابل شورشیان می‌جنگند.



این مقام آمریکایی درباره نیروهای اعزامی از ایران می‌گوید "تعداد نامشخصی" از آن‌ها به سوریه اعزام شده‌اند.

به گزارش واشنگتن پست شورشیان سوریه هفته‌هاست که می‌گویند رژیم تهران در حال اعزام نیرو به سوریه است. حزب‌الله لبنان که پشتیبانی رژیم تهران را دارد نیز علنا اعلام کرده اجازه نمی‌دهد اسد برکنار شود. 

نیروهای حزب‌الله در روزهای اخیر برای اولین بار به طور گسترده در نبرد خیابانی در شهر قصیر سوریه برعلیه شورشیان این کشور جنگیدند.

به‌گفته مقام آمریکایی این نکته قابل توجه است که حالا خارجیان نیز در حال جنگ برای رژیم اسد در خاک سوریه هستند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفر این هفته خود به خاورمیانه وعده داد که وضعیت سوریه در هفته‌های آتی تغییری چشمگیر خواهد داشت.

او گفت:« قول می‌دهم به محض بازگشت به واشنگتن فشار آورم تا هرچه‌سریع‌تر استراتژی‌های تازه‌ای برای کمک به حل بحران تصویب شود.»

همزمان کمیته امور خارجی سنای آمریکا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمریکا، مجاز است به گروه‌های تایید‌شده‌ی اپوزیسیون سوریه کمک تسلیحاتی کند. 


هشدار جان کری به محور شرارت در منطقه

به گزارش رادیو فردا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته که هزاران تن از افراد حزب الله لبنان با حمایت رژیم تهران در جنگ سوریه مشارکت دارند. 

جان کری که برای شرکت در نشست دوستان سوریه در امان، پایتخت اردن بسر می بَرد، افزود که پیشروی های اخیر نیروهای دولتی سوریه موقت است و اگر حکومت بشار اسد با اشتباه محاسبه  بخواهد جنگ داخلی را از طریق دیگری بجز راه حل سیاسی پایان دهد، آمریکا و متحدانش حمایت خود را از مخالفان سوری افزایش خواهند داد.