۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

بازداشت دو فعال دیگر کارگری در تهران و کرج

کمیته گزارشگران حقوق بشر- در جریان موج بازداشت فعالان کارگری، محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی، دو فعال کارگری، روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، یک روز بعد از تحصن اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده اند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد قاسم خانی، فعال کارگری کارخانه ایران خودرو، روز پنجشنبه بعد از ورود به محل کار خود، توسط چند تن از ماموران لباس شخصی مجهز به بیسیم، متوقف و در حالیکه قصد مقاومت داشت، با زور به محل حراست کارخانه منتقل و سپس به خودروی ماموران انتقال داده می شود.

بهرام سعیدی، دیگر فعال کارگری آن کارخانه و از شرکت کنندگان در تحصن روز چهارشنبه (اول ماه مه) مقابل مجلس نیز، روز پنجشنبه هنگام خروج از سرویس و ورود به محل کار، به دفتر کارخانه فرا خوانده و توسط چند مامور لباس شخصی دستگیر می شود.

این در حالی است که ماموران امنیتی همان روز منزل محمد قاسم خانی را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و بخشی از وسایل وی را ضبط و با خود منتقل کرده اند.

همچنین منزل آقای سعیدی در کرج نیز مورد بازرسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش مذکور هنوز از محل بازداشت و وضعیت این دو فعال کارگری معترض، خبری منتشر نشده است.

بعد از آنکه دولت با صدور مجوز برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر مخالفت کرد، تعدادی از فعالان کارگری، کنشگران سندیکایی و همچنین کارگران معترض، در محل های مختلف دست به تجمعاتی زده و نسبت به وضعیت موجود و شرایط حاکم اعتراض خود را نشان داده بودند، که از جمله گروهی از آنان روز چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت، اول ماه مه) در مقابل مجلس تجمع کردند، که بلافاصله نیروهای امنیتی و گارد حفاظت مجلس، آنها را به زور از محل متفرق ساختند.

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که طی روزهای اخیر، چهار تن از فعالین کارگری به نام‌های آرام زندی، فردین قادری، شاهپور حسینی و جلیل محمدی در سنندج بازداشت شده اند.