۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

حمله سایبری هکرهای ایرانی به شبکه انرژی آمریکا

یک مقام سابق آمریکا به وال استریت ژورنال گفته است که اختلال در کار شبکه انرژی «می‌تواند سبب نگرانی مردم آمریکا» شود. در گزارش روز جمعه (۳ خرداد/۲۴ مه) وال استریت ژورنال آمده است که حملات سایبری هکرهای چینی معمولاَ متوجه سرقت اطلاعات و جاسوسی اقتصادی است، اما «حملات خصمانه سایبری» هکرهای ایرانی بسیار خطرناک ‌بوده، زیرا هدف آنان «آسیب‌رسانی و اخلال‌گری» است.

وال استریت ژورنال از قول یک مقام آمریکایی می‌نویسد: «تلاش‌های اخیر نمونه‌ای از افزایش فعالیت‌های سایبری رژیم ایران است. هر چه آنان بیشتر دست به این گونه حملات زنند، هشیاری ما را بیشتر بر می‌انگیزند. آنچه آنان تا کنون انجام داده‌اند، فاش شده است. هکرهای ایرانی باید مراقب اعمال خود باشند.»
به گفته منابع رسمی آمریکا «شواهدی دال بر دخالت مستقیم رژیم ایران» در این حملات وجود دارد، اما دولت ایران تا کنون همه این اتهامات را تکذیب کرده است.
بر اساس گزارش این روزنامه احتمال می‌رود که آمریکا یا کشورهای دیگر نیز در گذشته در حملات سایبری علیه ایران دخالت داشته‌اند. به‌طور نمونه بدافزار پیچیده استاکس‌نت سبب اختلال در مراکز اتمی ایران شد. بر اساس این گزارش آمریکا و اسرائیل در تولید این بدافزار دست داشته‌اند.
هدف حملات سایبری اختلال در کار خطوط انتقال گاز و نفت در آمریکا بوده است. عکس از آرشیو هدف حملات سایبری اختلال در کار خطوط انتقال گاز و نفت در آمریکا بوده است.
در این گزارش نام شرکت‌هایی که مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند فاش نشده است. به جزییات دخالت احتمالی دولت ایران در این حملات نیز اشاره نشده است، اما با استناد به ماموران آمریکایی در گزارش آمده که «شواهد و مدارک فنی» کافی وجود دارد که رژیم ایران از هکرها حمایت کرده است.