۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

بازار تهران دوباره آتش گرفت

به فاصله یک روز از حادثه آتش‌سوزی پاساژی در بازار تهران، بار دیگر آتش مهمان این منطقه شد و به جان یک تولیدی پوشاک افتاد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  با بیان اینکه وقوع حادثه حریق در ساعت 9:17 به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت: به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه 7، 91 و فرعی 7 به همراه نرد‌بام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان خیام‌شمالی کوچه کاشی‌ها اعزام کرد. 

وی ادامه‌داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد، در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه، یک تولیدی پوشاک به مساحت تقریبی 100 مترمربع کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش از پنجره‌های آن به بیرون ساختمان زبانه می‌کشید. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به قرارداشتن تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی در مجاورت محل حادثه، اظهارکرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل، اقدام قطع به برق و گاز ساختمان کرده و در عملیاتی هم‌ز‌مان، اطفای حریق و نجات فرد محبوس در میان شعله‌های آتش را در دستور کار خود قرار دادند. 

ملکی با بیان اینکه یکی از کارگران این تولیدی در میان شعله‌های آتش محبوس شده و احتمال سقوط وی از پنجره، به علت ترس از آتش نیز وجود داشت، گفت: آتش‌نشانان این مرد 40‌ ساله را که از چند ناحیه دچار سوختگی شده بود، خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش‌نشانان همزمان عملیات اطفای حریق را نیز آغاز کرده و پس از مدتی به طور کامل شعله‌های آتش را مهار و اطفا کردند. 

ملکی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان در ساعت 10:10 به عملیات خود در این محل خاتمه دادند. 

وی با اشاره به وقوع حادثه روز گذشته آتش‌سوزی در بازار تهران نیز اظهار کرد: خوشبختانه زمانی که این حوادث رخ داده، ساعات شلوغی و ازدحام جمعیت در بازار تهران نبود و اگر این حوادث در زمان شلوغی رخ می‌داد، قطعا خسارات و تلفات جانی جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذاشت.