۱۳۹۲ خرداد ۳۱, جمعه

بیست زندانی اهل سنت در خطر اعدام قریب الوقوع

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بر اساس اخبار رسیده از زندان رجایی شهر کرج، تعدادی از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام در این زندان در انتظار صدور رای دیوان عالی کشور بوده و در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند و طی روزهای اخیر نیز شش فعال مذهبی اهل سنت برای اجرای حکم اعدام به زندان قزلحصار کرج منتقل شده اند. 


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بیست تن از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) که پیشتر و با رای دادگاه انقلاب تهران با اتهاماتی نظیر «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی» به مرگ محکوم شده اند در انتظار تصمیم دیوان عالی کشور برای نقض و یا تائید حکم اعدام خود می باشند.

به گفته یکی از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر، طی روزهای اخیر شش تن از فعالان مذهبی اهل سنت به نام های حامد احمدی، جمشید دهقان، جهانگیر دهقانی، کمال ملایی، صدیق محمدی و هادی حسینی که طی ماه های اخیر به مرگ محکوم شده اند برای اجرای حکم اعدام به زندان قزل حصار کرج منتقل گردیده اند.

همچنین به گفته یکی از همبندیان سابق این افراد، محکومان همگی فعالان مذهبی اهل سنت می باشند که به دلیل فعالیت های مذهبی خود، با اتهاماتی واهی بازداشت، محاکمه و محکوم به مرگ شده اند و در حال حاضر در شرایط بسیار رقت باری در زندان قرل حصار در کنار زندانیان شرور به سر می برند.

طی ماه های گذشته بیش از 26 زندانی اهل سنت با اتهامات مشابهی در دادگاه های انقلاب اسلامی به مرگ محکوم شده اند که در آخرین مورد اردیبهشت ماه سال جاری هشت زندانی به نام های شهرام احمدی، پوریا محمدی، بهمن رحیمی، مختار رحیمی، محمد یاور رحیمی، فرزاد شاه نظری، محمد غریبی و امید پیوند با محکومیت مشابهی روبرو شدند و در حال حاضر در انتظار صدور رای از سوی دیوان عالی کشور می باشند.

دی ماه سال گذشته نیز شش زندانی اهل سنت با اتهاماتی مشابه به دار آویخته شدند و مسئولان قضایی حتی از تحویل اجساد این افراد به خانواده های شان خودداری کرده و اجساد این شش تن را بدون اطلاع خانواده های شان در محلی در کرج دفن کردند. 

به گفته این منبع، پیش از اعدام شش فعال اهل سنت در دی ماه سال گذشته مستندی تلویزیونی از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی تهیه و منتشر گردید که تلاش داشت این شش زندانی عقیدتی اهل سنت را تعدادی تروریست معرفی کند و در حال حاضر نیز ماموران امنیتی با زیر فشار گذاردن هشت محکوم نامبرده در تلاش برای تهیه برنامه تلویزیونی مشابهی می باشند و این در حالی است که به گفته وی تنها علت بازداشت و محاکمه ناعادلانه زندانیان مذکور فعالیت های مذهبی این افراد بوده و در میان ایشان تعداد زیادی نیز دانشجو به چشم می خورد.