۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

در اعتراضات کرمانشاه ٢ شهروند بازداشت شدند

کردستان میدیا: پس از اعتراضات چند روز اخیر در شهرهای مختلف کرمانشاه، روز گذشته ٢ شهروند کُرد یارسان در منازل شخصی خود بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، عصر روز یکشنبه نوزدهم خردادماه میثم حیدری و رسول کرمی ٢ نفر از شهروندان کرمانشاهی در منازل شخصی خود، توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شدند.



یکی از بستگان نزدیک به یک نفر از بازداشت‌شدگان شیوه‌ی بازداشت این دو شهروند کُرد را برای وب‌سایت کوردستان میدیا اینگونه بازگو کرده است: "مأموران امنیتی با مراجعه به درب منازل این دو شهروند در ابتدا عنوان کرده‌اند که از طرف اداره‌ی پست آمده‌اند که پس از بیرون آمدن دو شهروند از منازلشان آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی منتقل داده‌اند"

همین منبع خبری، دلیل بازداشت این دو شهروند کُرد را در ارتباط با اعتراضات اخیر شهروندان کرمانشاهی و پیروان آیین یاری به بی حرمتی به این آیین عنوان کرده است.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، اطلاع دقیقی از سرنوشت این دو شهروند کرمانشاهی در دست نمی‌باشد.

چند روز پیش و در پی تراشیدن سبیل یک شهروند یارسان از سوی مأمورین زندان، دو شهروند دیگر یارسان در اعتراض به این اقدام خود را به آتش کشیده که یکی از آنان جان خود را از دست داد.

در همین رابطه و در تعدادی از شهرهای کرمانشاه اعتراضاتی مردمی آغاز شد. همچنین این اقدام نیروهای حکومتی اعتراض برخی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران و برخی سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری منطقه‌ای را در پی داشت.