۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

معضلی بنام کمبود آب آشامیدنی در ٦٠٠ روستای ایران

بیش از ٦٠٠ روستای ایران در تامین آب آشامیدنی دچار مشکل شدەاند و کارگزاران رژیم نیز تاکنون اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل را انجام ندادەاند.
یزد نیز از استان‌هایی است که به شدت با این معضل دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از ١٠٠ روستای این استان نیز با مشکل کمبود آب مواجه هستند .

به گزارش کوردستان میدیا قطعی آب اکثر محلات و روستاهای شهرهای کامیاران و ایلام را نیز در بر گرفتە است و باعث به وجود آمدن اعتراضات شدید در میان مردم شدە است ولی تاکنون هیچ پاسخی از کارگزاران رژیم در این رابطه دریافت نکردەاند.

در همین ارتباط با توجه به گزارش رسیده به وب‌سایت کُوردستان‌ میدیا، کمبود آب آشامیدنی در «حسن‌آباد» سنندج نیز نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.
مردم ساکن این شهرک چندین بار برای پیگیری این موضوع به اداره آب استان کُردستان مراجعه نمودەاند اما تاکنون پاسخی روشن مبنی بر رفع این مشکل دریافت ننمودەاند.
افشین عزیزی٬ مدیرکل مدیریت بحران رژیم در استانداری گیلان از بحران کم‌آبی در ۲۴۰ روستای این استان خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده که در حال حاضر پنج تا هفت درصد از ۲۸ هزار هکتاراراضی شالیکاری شهر صومعه سرا با کم آبی مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی «تسنیم» فرهادی روز چهارشنبه (۲۶ تیر) گفته این استان ۸۲۰ روستا دارد که ۲۵۰ روستا با بحران کم‌آبی مواجه هستند و از این تعداد ۱۱۷ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی افزوده است: «احتمال افزایش روستاهای چهارمحال وبختیاری که به دلیل مشکلات کم آبی با تانکر آبرسانی می‌شود، با گرم‌تر شدن هوای استان بیشتر خواهد شد.»
ایران با داشتن ۶۲ هزار منطقه محروم یکی از کشور‌های خشک در جهان شناخته می‌شود و از نظر منابع آبی در شرایط خوبی به‌سر نمی‌برد.