۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

هزاران معترض به خیابان‌های تل‌آویو آمدند

هزاران معترض در میدان‌ هابیما در شهر تل آویو همزمان با دومین سالگرد اعتراضات اجتماعی علیه هزینه بالای زندگی و سیاست‌های اقتصادی بنیامین نتانیاهو و وزیر دارایی دولت وی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سازمان‌دهندگان تظاهرات یک شب زنده‌داری را که تا صبح امروز (یکشنبه) همزمان با دومین سالگرد آغاز اعتراضات گسترده خیابانی در سال 2011 در اسرائیل ادامه یافت، برنامه ریزی کردند.



معترضان شعار می‌دادند: بنیامین نتانیاهو و محمد مرسی با یک انقلاب رو به رو هستند.

در اعتراضات شب گذشته که تا نیمه شب ادامه یافت یک نفر بازداشت شد. 

نیتزان هارویتز، کاندیدای تصدی شهرداری تل آویو به روزنامه هاآرتص گفت: تظاهرات از هر زمان گسترده‌تر شده است. مردم دو سال است که فریاد اعتراض سر می‌دهند و مشکل تنها بدتر شده است.

وی افزود: یاعیر لاپید، وزیر دارایی اسرائیل که ابتدا محبوبیت خود را با حمایت از اعتراضات سابق افزایش داد تبدیل به خدمت‌گزار همان سیستم شده و نسبت به وزرای دارایی قبلی قوانین بودجه‌ای بدتری تصویب کرده است.

وی که رهبر اعتراضات سال 2011 است از لاپید خواست تا استعفا دهد و اظهار امیدواری کرد که تظاهرات امسال باعث گشوده شدن فصل جدیدی در اعتراضات شود.

وی تاکید کرد که مساله تنها مربوط به غذا و دارو نیست. بلکه باید پاسخی به "دزدان انقلاب" باشد، انقلابی که به همه تعلق دارد نه تنها به طبقه متوسط.