۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

وخامت وضع جسمی زندانی متهم به جاسوسی

خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمی پیمان کاسن‌نژاد از زندانیان بند ۳۵۰ بدلیل تشنج و حمله‌ی عصبی نامساعد است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که بتازگی به تشنج و حمله‌ی عصبی مبتلا گشته از درمانهای مناسب در زندان محروم است.



پیمان کاسن‌نژاد که نزدیک به دو سال از حبس خود را گذرانده، از لحاظ جسمی وضعیت نامساعدی دارد و تاکنون نتوانسته است از مرخصی درمانی استفاده کند. 

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "پیمان کاسن‌نژاد از زندانیانی است که طی پروژه جاسوس سازی وزارت اطلاعات در شهریور ماه سال ۹۰ بازداشت شد. این زندانی امنیتی مدت ۸۰ روز در انفرادی‌های بند ۲۴۰ و ۲۰۹ زیر شکنجه‌های شدیدی بوده است. وی نهایتا تحت فشار جسمی و روحی بازجویان، مجبور به اعتراف تلوزیونی کذب شد."

این زندانی امنیتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام و نصب و راه اندازی تجهیزات ماهواره‌ای و مخابراتی محاکمه شد و در ‌‌نهایت به اتهام همکاری با دولت متخاصم اسرائیل به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گشت که نهایتا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

بنا به گزارش‌ها حال جسمی مادر وی بدلیل فشارهای عصبی وارد نیز بد گزارش شده و پدر وی نیز که از جانبازان جنگ بین ایران و عراق است اوضاع جسمی مناسبی ندارد.