۱۳۹۲ تیر ۲۰, پنجشنبه

گزارش تازه درباره وجود تأسیسات اتمی مخفی در ایران

سایت حکومتی «تابناک»: گروهک منافقین امروز مدعی شده شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی تأسیسات هسته‌ای جدیدی ساخته است. بنا بر این ادعا، این تأسیسات در تونل‌های کوهستانی در نزدیکی شهر دماوند در هفتاد کیلومتری تهران است.


خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، بنا بر ادعای این گروه، این تأسیسات هسته‌ای از سال ۲۰۰۶ بوده و نخستین سری از تونل‌های زیرزمینی و نیز چهار مخزن خارجی این تأسیسات به تازگی تکمیل شده است. این گروهک همچنین مدعی شده حسن روحانی، «نقشی کلیدی» در این برنامه داشته است. 

مجاهدین می‌گویند، نام رمز این پروژه، «معدن شرق» یا «پروژه کوثر» است و محسن فخری‌زاده، از مقامات سپاه پاسداران، مسئولیت اصلی را در آن بر عهده دارد. همچنین ادعا شده که مرحله بعدی این پروژه، ساخت سی تونل و سی مخزن جدید خواهد بود. 

مجاهدین در پایان گزارش خود آورده اند، این افشاگری‌ها نشان از آن دارد که حکومت ایران، هیچ گونه تمایلی به متوقف کردن و یا حتی تعلیق برنامه‌های هسته‌ای خود ندارد. 

آن گونه که از محتوای این ادعا‌ها برمی‌آید، هدف اصلی آن القای این ‌است که با روی کار آمدن حسن روحانی، نه تنها تغییری در سیاست خارجی و هسته‌ای جمهوری اسلامی پدید نخواهد آمد، بلکه روند تقابل با غرب تشدید نیز خواهد شد.