۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

افزایش خودکشی درایران تحت حاکمیت رژیم آخوند

یک کارمند اخراجی از یکی بیمارستان‌های شهرستان «خاش» از توابع استان سیستان و بلوچستان به دلیل فشارهای زندگی و اقتصادی به زندگی خود پایان داد.
به گزارش یکی از وب‌سایت‌های محلی شهرستان «خاش»، یک هموطن بلوچ که مدت ٢٧ سال در بخش خدمات بیمارستان خاش مشغول به کار بوده است پس از اخراج، روز یکشنبه بیست و سوم تیرماه، خود را حلق آویز و به زندگی خود پایان داد.

همچنین روز بیست و هفتم فروردین ماه سال جاری یک هموطن اهوازی به نام «مهدی جم»، ٢٣ ساله، به دلیل فقر و بیکاری در مقابل استانداری و جلوی چشم استاندار اهواز، خود را به آتش کشید و به زندگی خود پایان داد.
از دیگر سو، روز بیست و ششم خرداداماه، یک هموطن کُرد به نام «فیض‌الله ویسی»، ٥٢ ساله، در روستای «کلاو که‌وه» از توابع شهرستان روانسر به دلیل فقر و بدهکاری خود را حلق آویز و جان باخت.
بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه ٤٠٠٠ هزار شهروند ایرانی اقدام به خودکشی می‌کنند که ٥٠٠ مورد از آن‌ها منجر به جان باختن شهروندان می‌شود.
در همین رابطه و بر اساس آمار وزارت بهداشت ایران، در هر روز ١٣ ایرانی اقدام به خودکشی می‌کند که میانگین سنی آنان ٢٩ سال می‌باشد.
بناب آخرین تحقیقات انجام گرفته در کشور ایران ، استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان و کرمانشاه» بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.
با استناد بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز فروردین ماه سال جاری تاکنون ٤٩ شهروند کُرد درمناطق مختلف کُردنشین ایران به دلایل مختلف اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده‌اند.
این آمار نسبی است و با تأکید بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر می‌شود، احتمال می‌رود آمار واقعی بیشتر از این تعداد باشد.