۱۳۹۲ مرداد ۴, جمعه

قطع منطقه‌ای آب در تهران

مقامات آبفای استان تهران اعلام کردند در پی گرمای بی‌سابقه در اکثر شهرهای ایران و تهران ،مصرف آب در روزهای اخیر مدیریت آب تهران در حالت فوق العاده قرار خواهد داشت.
امسال در پی گرمای بی‌سابقه در اکثر شهرهای ایران و تهران ، مصرف آب در روزهای اخیر به نقطه اوج خود رسیده است.در حالی که گرما در پایتخت به اوج خود رسیده بود،مردم بارها شاهد قطع شدن آب شرب در اقصی نقاط شهر بودند. برخی مناطق شهر با افت فشار آب مواجه شده و برخی نیز چند ساعتی قطعی کامل آب را تجربه کردند.


به نوشته همشهری اونلاین( ۴ مرداد)،این قطعی‌های آب که تعداد گزارش‌های رسیده از آن از مناطق شرق، غرب، شمال و جنوب پایتخت زیاد است از یک ساعت تا بیش از ۱۲ ساعت بوده که در تمامی موارد بدون اطلاع رسانی قبلی رخ داده است. این قطعی‌ها مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرده به طوری که در برخی موارد برای تأمین آب مصرفی خود در بخش‌های شست و شو به صرف هزینه و استفاده از بطری‌های آب معدنی روی آورده اند.
بنا به گفته معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ،از کل بارش‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد نزدیک به ۳۲ درصد استحصال شده و بیش از ۶۸درصد آن تبخیر می‌شود. درصورتی است که می‌توان با برنامه ریزی و تدوین راه کارهای مناسب از هرزروی آبها جلوگیری کرد. وی می‌ افزاید در هر هکتار از عملیات احیای منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توان۱۰۰تا ۳۰۰ مترمکعب آب استحصال کرد.
مشکل قطعی و کمبود آب در بسیاری از شهرها نظیر شیراز،ایلام،و اهواز نیز گزارش شده است.