۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

دفاع جانانه برادران کردپور در دادگاه

روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ، اولین جلسه دادگاه آقایان ” مسعود و خسرو کردپور ، پس از حدود ۴ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در اداره اطلاعات برگذار شد.
برادران کردپور با دستبند و پابند و پوشاندن لباس زندان در دادگاه حضور پیدا کرده که منجر به اعتراض وکلا طبق قانون آیین دادرسی کیفری شد که قاضی جلسه به اعتراض وکلا اعتنایی نکرد.


بنا به گزارش دانشجو آنلاین به تاریخ ۱۴ مرداد،خسرو کردپور» به دفاع از اتهامات وارده به خود دایر بر محاربه و بغی، افساد فی الارض، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و نشر اکاذیب پرداخته و در دفاعیات مفصل خود بر خبرنگار بودن خودش با ارائه اسناد و مدارک و صحت کامل اخبار منتشر شده در «آژانس خبری موکریان» تاکید و اظهار داشت که تمام فعالیت های ایشان به عنوان مدیر آژانس موکریان بر اساس قانون مطبوعات و اخبار منتشره از موکریان منطبق با واقع بوده و با هدف اطلاع رسانی انجام و قصد و نیت مجرمانه در آن وجود ندارد.
مسعود کردپور هم در دفاعیات خود با استناد به آیاتی از قرآن و فصل سوم قانون اساسی و وظیفه انسان ها در امر به معروف و نهی از منکر و سابقه ۲۲ ساله خود به عنوان معلم اظهار نظر در مورد مشکلات موجود در کردستان را فاقد وصف جزایی دانسته و با تشریح شرایط خود در ایام بازداشت موقت خواستار برائت خود گردید.