۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

استفاده رژیم اسد از گاز سمی؛ واکنش های بین المللی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اپوزیسیون سوریه و دولت انگلیس امروز خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی گزارشهای منتشر شده مبنی بر استفاده رژیم بشار اسد از گاز سمی در حومه دمشق شدند.


دولت فرانسه و اتحادیه عرب نیز از سازمان ملل خواستند تا بازرسان خود را که هم اکنون در سوریه بسر می برد، بی درنگ به محل حادثه اعزام کند.

فعالان سوری می گویند نیروهای بشار اسد طی 24 ساعت گذشته با بمباران و استفاده از یک نوع گاز سمی در حومه دمشق، دستکم 650 غیرنظامی از جمله شمار زیادی زن و کودک را کشتند.

اپوزیسیون سوریه تصاویری را منتشر کرده که نشان می دهد صدها نفر از جمله زنان و کودکان در حملات هوايی و حمله با گاز سمی در محل استقرار نیروهای مخالف در اطراف دمشق کشته شده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز نگرانی از گزارش های منتشر شده از رژیم سوریه خواست امکان دسترسی فوری تیم تحقیق سازمان ملل به محل این حادثه را فراهم کند.

وی گفت، انگلیس این مسئه را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد و کسانی که دستور استفاده از این سلاح ها را داده اند، نباید هیچ تردیدی داشته باشند که ما همچنان به دنبال راههای گوناگون برای به محاکمه کشاندن آنان هستیم.