۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

تلاش شدید روسیه برای جلوگیری از جنگ عليه اسد

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از معاون رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: مسکو نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا از حمله به سوریه جلوگیری شود.

از سوی دیگر سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد: مسکو با تحمیل خواسته استعفا از خارج خاک سوریه به رئیس جمهوری این کشور مخالف است
.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه السفیر؛ الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان گفت: دولت روسیه با تحمیل خواسته استعفا به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از خارج از این کشور مخالفت خواهد کرد و تنها خواسته هایی که از طرف ملت سوریه مطرح می شوند، قابل قبول است.

وی درباره پیامدهای جنگ برضد سوریه و حمله احتمالی امریکا و برخی از کشورهای غربی به سوریه گفت: در صورت وقوع چنین تجاوزی به خاک سوریه مطمئن باشید میزان درگیری ها گسترده تر خواهد شد و حجم بیشتری از مناطق را در خاورمیانه در بر خواهد گرفت و می تواند باعث ریشه دار تر شدن مشکلات شود.

سفیر روسیه در لبنان افزود: البته ناگفته نماند در صورت آغاز حمله برضد سوریه ما ایمان داریم دولت سوریه از مرزها و تمامیت ارضی کشورش به قدرت دفاع خواهد کرد.

زاسپکین در ادامه درباره موضع روسیه درقبال حمله و دخالت مستقیم آمریکا در سوریه گفت: ما با هرگونه اقدام نظامی و دخالت مستقیم در داخل سوریه مخالفیم و موضع روسیه در این خصوص مخالفت قاطع است و روسیه تاکنون در باره هیچ مساله ای به این شدت موضع گیری نکرده بود.

وی افزود: موضع ما در قبال حمله به سوریه واضح است اما کشورهایی که در فکر حمله به سوریه هستند باید خوب بدانند سوریه در منطقه هم پیمانانی دارد که مواضع آنها هم بعد از این حمله بسیار تند خواهد بود.