۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

ایران تحت حاکمیت سیاه رژیم / جهنم آخوندی؛ فاجعه در حال وقوع است

Untitled-2گزارشی از سایت حکومتی راه دیگر: فاجعه در حال وقوع است / به راستی ابتلا به انواع و اقسام بیماریها، کمبود بهداشت، سوء تغذیه و قرار گرفته در برابر آسیب های اجتماعی شدید فصل مشترک زندگی کودکان کار است.

تحقیقی در جنوب تهران نشان می دهد که ۶۶ درصد کودکان خیابان به بیماری عفونت های انگلی روده، ۱۰درصد به عفونت های اداری، ۹۶ درصد به پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه و ۲۴ درصد به عفونت های پوستی مبتلا بودند.
همچنین از ۸۷ کودک خیابانی مورد مطالعه که میانگین سنی شان ۱۱ سال بوده است ۱/۱۶ درصد کودکان مورد مطالعه مصرف سیگار و ۱/۹ درصد کودکان مصرف مواد مخدر داشته اند.
ضمن آنکه افکار خودکشی در ۷/۵ درصد کودکان به اثبات رسید، ۵/۱۰ درصد کودکان دچار افسردگی بوده و ۵/۱۰ درصد هم قبلا افسردگی داشته اند.
در این میان۲/۱۳ درصد کودکان مبتلا به افسردگی، سیگار و ۵/۷ درصد آنان مواد مخدر مصرف می کرده اند. در مجموع ۲۱ درصد از کودکان مورد مطالعه و ۱۵ درصد کودکان مبتلا به افسردگی، مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.
این آمار و آمار سال های اخیر در ایران به ما می فهماند که فاجعه در حال وقوع است که تنها به واسطه کودک بودن رخ می دهد.
بدیهی است زمانی که یک کودکان کار بیش از ۱۰ ساعت را در خیابان های پرخطر شهر تجربه می کند و با انواع مختلف آدم ها و بزه ها و بیماری ها برخورد می کند.
بحث اعتیاد در کودکان کار نیز از مدتها پیش مطرح است و به عنوان معضلی در میان این کودکان دیده می شود.
اما بحث مهمتری که سازمان جهانی نیز روی آن تاکید دارد اعتیادی است که منجر به ایدز می شود. دغدغه جهانی این است که این اعتیاد در حال حاضر منجر به ایدز می شود و استفاده از سرنگ های آلوده به پیشرفت این بیماری کمک می کند.
کودکان کار مبتلا به ایدز تا زمانی که بیماری در آن ها اوج نگیرد و به بیمارستان منتقل نشوند از وجود این ویروس در بدن خود بی‌ اطلاع می‌مانند و همین امر منجر به تاخیر در روند درمان این کودکان و در نهایت مرگ و میر آنان می شود.
متاسفانه در حال حاضر پزشکان هیچ امیدی ندارند تا کودکان مبتلا به عفونت HIV بتوانند بر بیماری خود غلبه نمایند.
علایم عفونت HIV در کودکان با علایم این عفونت در افراد بزرگسال متفاوت است. عفونت HIV در نوزادان موجب عفونت باکتریال و بیماریهای ریوی می گردد که این مشکلات در افراد بزرگسال دیده نمی شود.
در میان کودکان کار، به طور طبیعی زباله گردها بیش از همه در معرض بیماری های عفونی و از جمله بیماری ایدز قرار دارند.
کودکان زباله گرد به دلیل تماس مستقیم با مواد خطرناک و زباله های سمی بیمارستانی و یا وسایلی چون سرنگ های آلوده معتادان، مبتلا به بیماری های عفونی و ایدز می شوند.
متولی اصلی جمع آوری و تفکیک ۷۵۰۰ تن زباله در تهران شهرداری است که در خوش بینانه ترین حالت تنها ۵ درصد زباله ها را تفکیک می کند و بقیه را به راحتی دفع می کند، زباله هایی که در حال حاضر هزاران کودک کار در میان آن در جسنجویی لقمه ای نان برای گذران زندگی خود هستند.
کودکان زباله گرد هنگام زباله‌ گردی با وسایل آلوده و برنده‌ای مثل سوزن و تیغ و سرنگ تماس مستقیم برقرار می ‌کنند که لمس این اشیاء برنده می ‌تواند عامل انتقال ویروس HIV باشد.
علاوه بر کودکانی که در نظافت شهر توسط پیمانکاران به خدمت گرفته می‌شوند، کودکانی که به دلیل فقرخانواده‌های‌ خود مجبور به تکدی یا زباله گردی در خیابانها هستند نیز باید تحت نظارت شهرداری قرار بگیرند و با دریافت امکانات حداقلی همچون دستکش مقاوم خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را برای این کودکان کار کاهش دهند.