۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

نامه سناتورهای آمریکايی به اوباما برای تشدید تحریمها

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف روحانی، جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران و معتبر کردن گزینه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی شدند.


به گزارش هم اندیشی، قانونگذاران سنای آمریکا در این نامه مدعی شده اند که زمان اتخاذ رویکرد دیپلماسی در قبال رژیم ایران به سرعت رو به اتمام است.

این قانونگذاران با ادعای اینکه رژیم ایران از مذاکرات گذشته برای وقت کشی استفاده کرده است، درباره نقش سابق «حسن روحانی» ربه عنوان کننده سابق هسته ای به اوباما هشدار داده و گفته اند که نهایتا رهبر جمهوری اسلامی است که تصمیم نهایی را درباره برنامه هسته ای می گیرد.

این سناتورها در نامه خود آورده اند که آنچه ضرورت دارد، آگاهی از این نکته است که آیا تهران نهایتا آماده مذاکرات جدی هسته ای است یا خیر؛ این قانونگذاران مدعی شده اند که رژیم ایران باید درک کند که زمان برای دیپلماسی رو به پایان است.

این نامه سناتورهای آمریکایی روز گذشته و پیش از برگزاری مراسم تحلیف روحانی برای اوباما ارسال شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در تاریخ 30 ژوئیه سال جاری، با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف، بسته جدید تحریم ها علیه رژیم ایران را که باقی مانده بخش نفتی جمهوری اسلامی را هدف می گرفت، تصویب کردند.

نامه روز گذشته سناتورهای آمریکایی به اوباما به منزله حمایت سنا از لایحه اخیر مجلس نمایندگان است.

منابع خبری در کنگره آمریکا مدعی شده اند که پیام نامه اخیر سناتورهای آمریکایی به اوباما این است که روحانی باید جدیت خود را در یک فرصت کوتاه ثابت کند و در غیر این صورت تحریم های جدیدی در راه خواهند بود.