۱۳۹۲ شهریور ۲, شنبه

وزیر نفت رژیم: تشکیل کار گروه ضد تحریم

با دستور وزیر نفت، کارگروه ویژه مقابله با تحریم‌های نفتی با حضور چندین چهره با تجربه و صاحب نام صنعت نفت در حوزه‌های عملیاتی، حمل و نقل دریایی، تجارت و امور بین‌الملل نفت تشکیل می‌شود.

به گزارش مهر، یکی از برنامه‌های کوتاه مدت وزارت نفت در سالجاری احیای بازارهای سنتی و کشف بازارهای جدید برای صادرات نفت خام و افزایش تولید طلای سیاه کشور است.

بر این اساس با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت یک کارگروه تخصصی برای مقابله با تحریم‌های نفتی در سطح وزارت نفت تشکیل شده که قرار است در این کارگروه تعدادی از مدیران قدیمی و با سابقه صنعت نفت درباره مشکلات و موانع پیش روی صادرات و فروش نفت ایران هم فکری داشته و تعریف راهکارهای جدید را در دستور کار قرار دهند.



بیژن زنگنه هم درباره تاسیس سازمان ویژه‌ای برای صادرات و فروش نفت ایران، با تکذیب تشکیل این سازمان، گفت: "من چنين حرفي را نزدم بلکه معتقدم بايد از همه ظرفيت‌هاي ملي براي فروش نفت استفاده شود."

وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی تمرکز خود را برای احیای تجارت نفت و فرآورده‌های نفتی قرار داده‌ایم، بیان کرد: با این وجود برنامه ای بریا تشکیل یک یازمان ویژه بریا صادرات نفت نداریم.

سیدمحسن قمصری مدیر جدید امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هم با تاکید بر اینکه به منظور افزایش صادرات نفت خام احیای بازارهای سنتی و کشف بازارهای جدید در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بر این اساس از تمامی ظرفیت‌ها به منظور افزایش فروش نفت خام استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول با رد تشکیل هرگونه سازمان و یا تشکیلات موازی با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت برای افزایش فروش و صادرات نفت، اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر نفت، یک اتاق فکر و یک شورای هماهنگی با حضور نخبگان و مدیران با سابقه صنعت نفت به منظور افزایش صادرات نفت ایجاد خواهد شد.