۱۳۹۲ شهریور ۲۴, یکشنبه

نگرانی شدید رژیم تهران از خلع سلاح اسد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه تلاش های جمهوری اسلامی ایران مانع از حمله نظامی علیه سوریه شد از روسیه خواست اجازه ندهند آمریکایی‌ها با ترفند خلع سلاح اسد به این کشور حمله کنند.


به گزارش افکارنیوز، سیدحسین نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در تاکتیک‌های نظامی معمولا وقتی که یک کشوری به کشور دیگری حمله می‌کند، ابتدا عوامل تهدیدکننده، خطرناک و موثر نیروهای مقابل خود را از صحنه خارج می‌کند و سپس دست به حمله نظامی می‌زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: می‌توان این مورد را یک حربه برای دولت آمریکا دانست و اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با خلع سلاح اسد، حمله نظامی خود را آغاز کنند، در چارچوب چنین استراتژی نظامی معنادار است. اما به هر حال روسیه و کشورهایی که این طرح را قبول دارند، باید مراقب ترفند آمریکا باشند و ضمانت‌هایی برای عدم انجام عملیات نظامی از آمریکايیها بگیرند.

نقوی حسینی تصریح کرد: اگر این ضمانت‌ها ایجاد شد، سپس می‌توان بر سلاح‌های شیمیایی سوریه نظارت کرد. در غیر این صورت اگر آمریکایی‌ها حاضر به دادن این ضمانت نشدند، طبیعی است که نباید روسیه و کشورهای طرفدار سوریه اجازه دهند که آمریکایی‌ها با این ترفند سوریه را خلع سلاح کنند.