۱۳۹۲ شهریور ۱۴, پنجشنبه

جان کری: ائتلاف علیه اسد در حال شکل‌گیری است

وزیر خارجۀ آمریکا از شکل‌گیری ائتلاف جنگ علیه رژیم سوریه خبر داد.

اوباما روز چهارشنبه موافقت کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا را بدست آورد. قرار است طرح حمله در هفتۀ آینده به رأی گیری گذاشته شود. 

در همین حال وزیر خارجۀ آمریکا از شکل گیری ائتلاف حمله به رژیم سوریه برای کمک به فرانسه و آمریکا خبر داد. 

وی گفت، اتحادیه عرب، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و ترکیه آمادۀ همکاری با پاریس و واشنگتن هستند. همچنین دانمارک و لهستان نیز حاضر به همکاری شده اند.




جهان نباید در مقابل وحشیگریهای اسد ساکت بماند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استهکلم، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که جامعه جهانی نباید در مقابل وحشیگریهای رژیم اسد ساکت بماند.

پرزیدنت اوباما که برای شرکت در چند نشست بین المللی به اروپا سفر کرده است، تلاش دارد یک ائتلاف بین المللی علیه رژیم اسد ایجاد کند.

این در حالیست که فیصل المقداد معاون وزیر خارجه رژیم سوریه امروز گفت، سوریه هرگز تسلیم نخواهد شد، حتی اگر جنگ جهانی سوم به راه افتد.

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک خود با نخست وزیر سوئد در پاسخ به سئوالی در مورد موضع روسیه گفت، امیدوار است که موضع مسکو در قبال سوریه تغییر کند.

پرزیدنت اوباما در ادامه افزود من با نخست وزیر سوئد درباره خشونتهای وحشتناکی که رژیم بشار اسد علیه مردم سوریه مرتکب شده است گفتگو کردم که از جمله آنها حملات شیمیایی وحشتناک دو هفته پیش بود. من درباره ارزیابی خودمان با نخست وزیر سوئد صحبت کردم که به روشنی نشان می دهد رژیم سوریه مسئول این وحشیگری است.

رئیس جمهور آمریکا گفت، من و نخست وزیر سوئد در برابر چنین وحشیگری هم رای هستیم ، جامعه بین المللی نمی تواند ساکت بماند و پاسخ ندادن به این حملات فقط خطر حملات شیمیایی بیشتر را افزایش می دهد و حتی احتمال دارد دیگر کشورها نیز از این تسلیحات استفاده کنند.

پرزیدنت اوباما گفت معتقد است حمایت کنگره را برای حمله به رژیم سوریه به دست خواهد آورد.