۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

آمریکا ماموریت جدیدی را درافغانستان آغاز می کند

 دبی-العربیه.نت، فارسی: فرمانده نیروهای ائتلاف درافغانستان میگوید، سربازان آمریکایی درسال 2015 میلادی، بمنظور حمایت نیرومند از ارتش افغان، ماموریت تازه ای را آغاز خواهند کرد.

ژنرال دانفورد می افزاید:" با آغاز سال 2015 میلادی نیروهای ائتلاف و ایالات متحده آمریکا در نظر دارند تا ماموریت کوچک را زیر نام " حمایت مصمم " در افغانستان راه اندازی نمایند که هدف از آن، بلند بردن توانایی های نیروهای امنیتی افغان است، در این ماموریت مشاوران امریکایی سربازان افغانستان را، قادر خواهند ساخت تا در ساحه کاری شان متخصص شده و عملیات های نظامی را خود شان رهبری کنند".



وی علاوه کرد، با درنظرداشت ماموریت 12 ساله آمریکا ونیروهای محافظ صلح بازهم فشارهای وجود دارد که منافع آمریکا را درافغانستان تهدید می کند.

او افزود:" نیروهای ما برای نابودی شبکه القاعده در افغانستان حضور دارند، اما پس از سپری شدن دوازده سال هنوز هم این شبکه به گونه کامل نابود نشده وهنوزهم تهدیدات دربرابر منافع ما درافغانستان وجود دارد."

اما شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان از سیاست آمریکا درقبال مبارزه با تروریزم انتقاد کرده میگویند، که سیاست نادرست آمریکا سبب گردیده تا القاعده وسایر شبکه های تروریستی تاهنوز هم درافغانستان فعالیت گسترده ای دارند و نیروهای بین المللی درجریان یک دهه درافغانستان هیچ دست آورد قابل ملاحظه ای درقبال مبارزه با تروریزم به دنبال نداشته اند.

گفت وشنود های نیز وجود دارد که قرار است توافق نامه امنیتی میان کابل و واشنگتن درآینده نزدیک به امضا برسد تا حضور سربازان آمریکایی را درافغانستان بعد از سال 2014 میلادی تضمین کند و آقای دانفورد امضای این توافق نامه را یک نیاز جدی می داند.