۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

هر دم از اين باغ بری می رسد!



احمدرضا هاشمی
خبر اين است که سازمان ملل به فاشيسم ضدبشری حاکم بر ايران لوح تقدير داده است!
باور نمی کنيد؟! به! معلوم می شود هنوز بعضی ماهيتها را نشناخته ايد و کلاً اين دور و زمانه را نشناخته ايد!
در چه زمينه ای؟
فرقی نمی کند، اين رژيم که ماشاالله در همهٴ زمينه های «توسعه»! به قول نماينده سازمان ملل «پيشتاز»! است.
اما خبر را از شبکهٴ خارج کشوری رژيم (جام جم) بشنويد:
(البته از روغن داغی که تلويزيون رژيم روی خبر ريخته و از اظهارات عراقچی که مدعی است رژيم قربانی تروريسم و چی و چي… و قهرمان حقوق بشر و چی و چی است، می گذريم و فقط به اظهارات نمايندگان سازمان ملل هنگام اعطای لوح بسنده می کنيم).
«رئيس توسعه سازمان ملل به نمايندگی از اين نهاد جهانی لوح سپاس را به سيد عباس عراقچی معاون وزير خارجه ايران اعطا کرد.
اين لوح سپاس به پاس فعاليتهای گسترده ايران در زمينه های آموزشی و بهداشتی اعطا شد».
هلن کلارک رئيس گروه توسعه سازمان ملل: «در طول فعاليت سازمان ملل ايران پيشرفتهای خوبی داشته به طوری که در گزارش امسال ايران در ميان کشورهای جهان در شاخص توسعه انسانی جز کشورهای پيشتاز بوده.
ايران دانش بسيار زيادی در زمينه جلوگيری از بيماريها، محيط زيست و فناوريهای نوين داره که ميتونه به کشورهای ديگه منتقل کنه و ما در اين مسير همراه ايران هستيم».
و اين هم نتيجه گيری انتهايی تلويزيون رژيم: «در حال حاضر در ايران 18 ارگان از سازمان ملل فعاليت می کنند که اين نشان دهنده فعاليتهای تنگاتنگ برای ساخت دنيايی بهتر بين سازمان ملل و ايران است».
بله… به اين می گويند سازمان ملل! فقط نمی دانيم چرا نمايندهٴ «کميساری عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر» در اين مراسم اعطای لوح سپاس غايب بوده!
ما که بخيل نيستيم، انشاالله که سازمان ملل هر روز از اين لوح های سپاس به رژيمهای ايران و سوريه و عراق بدهد. اما لطف بکند و اين را هم توضيح بدهد که اين لوح سپاس چيست، آن 59بار محکوميت رژيم در ارگانهای سازمان ملل چی؟ اين لوح سپاس و اين که «ايران در ميان کشورهای جهان در شاخص توسعه انسانی جز کشورهای پيشتاز بوده» را باور کنيم، يا گزارش شورای اجتماعی سازمان ملل و گزارش گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر را، که هر سال اعلام می کنند رژيم ايران از بدترين ناقضان حقوق بشر در جهان است؟!
اعطای اين لوح «به پاس فعاليتهای گسترده ايران در زمينه های آموزشی و بهداشتی» را باور کنيم يا اعلام ارگانهای مختلف سازمان ملل را که: «رتبه جهانی ايران به لحاظ تعداد اعدام در دنيا دوم، و به نسبت جمعيت اول، به لحاظ آلودگی به مواد مخدر در دنيا دوم، به لحاظ آلودگی هوا سوم، به لحاظ تصادفات جاده ای دوم، به لحاظ جاده های خطرناک پنجم و… اين طومار را همين طور می توان همين جور و خدا می داند تا کجا ادامه داد. برای رفع اين تناقضات جزيی، چند پيشنهاد هم خدمت آقايان و خانمهای سازمان ملل داريم:
اولاً ، حتماً لوح سپاس در زمينه های مختلف «توسعه» از جمله توسعهٴ حقوق زنان و پيشتاز بودن در امر برابری زنان و همچنين حقوق کودکان، حقوق اقليتها، آزادی بيان، آزادی اجتماعات و احزاب، مبارزه با فساد و غيره… را هر چه سريعتر به رژيم بدهند! فله ای يا با کانکس خيلی فرقی نمی کند!
ثانياً ، احمد شهيد را همين امروز بگيرند و کت بسته تحويل رژيم بدهند تا به سزای جناياتش در مورد حقوق بشر برسد.

واقعاً «روزگار غريبی است، نازنين!».