۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

تشديد جنگ گرگها بدنبال محرمانه اعلام شدن مذاكرات اتمي در ژنو توسط وزير خارجه آخوند روحاني

كيهان خامنه اي جواد ظريف را مجددا زير ضرب برد و نوشت: همراه بردن دهها خبرنگار همراه هيأت مذاكره‌كننده و در عين حال به «كلي محرمانه» اعلام كردن مذاكرات ژنو، به اين سؤال دامن زده كه چرا مذاكرات، محرمانه اعلام شده و اگر محرمانه بودن مذاكرات، اقدام سنجيده‌اي بوده پس چرا اين همه خبرنگار در كنار هزينه هنگفت كه بنا بر برخي گزارش‌ها 50نفر بوده‌اند، به ژنو برده شدند. آيا براي هر نوبت اين لشكركشي رسانه‌يي مي‌تواند توجيه مطبوعاتي و حتي اقتصادي داشته باشد؟ با شرايط وخيم اقتصادي كنوني چگونه مي‌شود اين حاتم بخشي را توجيه كرد؟  در حاليكه اين دوره از مذاكرات محرمانه بوده و تمام خبرنگاران اعزامي بجز مخابره محدود چند حاشيه غيرمهم مثل ويلچرنشيني آقاي ظريف، اصلاً چيزي براي مخابره نداشته و هنگام بازگشت هم حتي اگر به نكته‌يي از درون مذاكرات پي برده باشند، حق انتشار آن را نداشته و ندارند!

از سوي ديگر، لباس شخصي هاي خامنه اي بعد از نمايش جمعه رژيم در تهران به تظاهرات پرداختند و از آخوند روحاني خواستار شفاف سازي در مذاكرات اتمي در ژنو شدند. به گزارش رسانه هاي حكومتي آنها، با شعارهايي نظير «مرگ بر آمريكا»، از مسئولان دولتي و دستگاه ديپلوماسي خواستند تا جزئيات مذاكرات اخير با گروه 5+1 را با مردم در ميان بگذارند.
همزمان، محسني ثاني عضو كميسيون امنيت مجلس ارتجاع گفت: حذف شعار مرگ بر آمريكا با سياست نرمش قهرمانانه در جمهوري اسلامي همخواني ندارد.  حذف اين شعار تبعات مثبتي را به‌دنبال ندارد و نبايد بيهوده با حذف اين شعار، عزت نظام را از بين برد. سياستهاي نظام هرگز تغيير نخواهد كرد، و كساني كه دم از حذف شعار مرگ بر آمريكا مي‌زنند بهتر است كمي معقولانه‌تر نگاه كرده و در پي تغيير سياستهاي نظام نباشند.