۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

دستگیری و شکنجه جوانان روستایی بلوچستان توسط اطلاعات سپاه پاسداران

در پی حمله به هنگ مرزی جکی گور از روستای توابع شهرستان سرباز که منجر به کشته شدن یک سرهنگ و ۲ سپاه پاسداران گردید نیروهای واحد مرصاد به تلافی این حمله و ایجاد فضای رعب و وحشت به روستای پیشین یورش بردند و ۳ جوان بی گناه را به گروگان گرفتند .

روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه ۳ جوان از اهالی روستای پیشین از توابع سرباز که مدتی در اطلاعات سپاه در بازداشت بسر می بردند به بند ۱ معروف به بند جوانان زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.آنها طی مدتی که در اطلاعات سپاه زاهدان زندانی بودند مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران قرار داشتند و هنوز آثار شکنجه بر بدن نحیف آنها عیان است .علیرغم اینکه بازجویان اطلاعات سپاه متوجه شده اند که آنها بی گناه هستند اما از آزادی آنها خوداری کرده و آنها را به زندان مرکزی زاهدان منتقل کرده اند.
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران » این ۳ جوان زندانی به نام های بشیر خدیر ۲۴ ساله ، داود دورقاله ۲۳ ساله و محمد اسلامی ۲۲ ساله می باشند.
این ۳ جوان زندانی چند هفته پیش توسط واحد سرکوبگری که به نام مرصاد شناخته می شود و در بلوچستان مسئول یورش به منازل شخصی مردم بی گناه ، دستگیری و انتقال جوانان به سلولهای انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه ، ترور جوانان و اعمال غیر انسانی دیگرمی باشد ، دستگیر شدند .