۱۳۹۲ مهر ۲۵, پنجشنبه

ژنو؛ رژیم: اختلاف وجود دارد/آمریکا:اختلاف عميق است

مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ ای جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو گفت که هنوز اختلافات در جزییات وجود دارد. 

  عباس عراقچی در پاسخ به ایسنا گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم تا به یک توافق مشترک برسیم. از نظر ما باید مسایلی که در پیشنهاد است در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر وندی شرمن، مذاکره کننده آمريکا نیز گفت، نقاط اختلاف عميقی هنوز بين ما وجود دارد، هنوز روی هيچ چيزی توافق نشده است. 

این دیپلمات ارشد آمریکايی افزود، هيچ قدمی به هيچ شکل و روشی برای لغو تحريمها برداشته نشده چون هنوز کار زيادی باقی مانده است.




تکذيب بازرسی سرزده از سوی رژیم

شبکه جهانی بی بی سی در گزارشی گفت، رژيم تهران تکذيب کرد که با پروتکل الحاقی (بازرسی سرزده) از تاسیسات هسته ایش موافقت کرده است. 

این منبع افزود، رسانه های حکومتی نوشتند رژيم تهران ممکن است در انتهای اين مسير و نه ابتدای آن با امضای پروتکل الحاقی موافقت کند. اما هنوز هيچ توافقی در اين زمينه وجود ندارد.



احضار ظریف به مجلس

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند و در این جلسات قرار است آخرین اخبار و تحولات را با حضور مسئولان ذیربط مورد بحث و بررسی قرار دهند. 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سه‌شنبه هفته آتی با حضور در این کمیسیون به سؤالات حمید رسایی نماینده تهران و 4 مورد پرسش جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات پاسخ می‌دهد.