۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

تجمع و اعترضات روزانه خانواده های دستگیر شدگان بندرعباس مقابل اداره اطلاعات

در طی روزهای گذشته تعداد زیادی از خانواده ها که عزیزانشان در جریان تجمع و اعتراضات گسترده مردم بندرعباس دستگیر شده اند در مقابل اداره اطلاعات بندرعباس واقع در خیابان شریعتی و محل بازداشت عزیزانشان تجمع می کنند و دست به اعتراض می زنند. آنها خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط عزیزانشان هستند.

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران» خانواده های دستگیر شدگان در اعتراضات گسترده بندرعباس،روزانه مقابل اداره اطلاعات بندرعباس تجمع کرده و خواستار آزادی عزیزانشان هستند.
بازجویان اداره اطلاعات بندرعباس بجای پاسخگویی و آزادی عزیزان آنها اقدام به توهین و تهدید خانواده می نمایند. بر اثر تجمع و اعتراضات روزانه خانواده ها تعدادی از دستگیر شدگان از جمله حسین علیدوستی روز گذشته آزاد شدند ولی هنوز تعداد بیشماری در بازداشت بازجویان اداره اطلاعات به سر می برند.دستگیر شدگان در حین بازداشت و انتقال به بازداشتگاه و همچنین در مدت زمان نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه جسمی و روحی بازجویان (شکنجه گران )قرار می گیرند.
گزارشها حاکی از آن است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دستگیر شده اند و هنوز تعداد زیادی از آنها در بازداشت بسر می برند.