۱۳۹۲ آبان ۹, پنجشنبه

بررسی تحریمها در وین؛ آمریکا: کاهش نمی‌یابد


دور دوم مذاکرات تیم های کارشناسی رژیم ایران و گروه 1+5 برای بررسی و کاهش تحریمها امروز درحالی در وین برگزار می شود که آمریکا اعلام کرده تحریم‌ها علیه رژیم تهران کاهش نمی‌یابد.

به گزارش رسانه های حکومتی، کارشناسان جمهوری اسلامی از سه وزارتخانه «نفت»، «صنعت، معدن و تجارت» و «راه و شهرسازی» و همچنین «بانک مرکزی» و «سازمان انرژی اتمی» در وین با کارشناسان گروه 1+5 گفت و گو می کنند.

همین منابع امروز گزارش کرده اند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی از ادامه روند تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی خبر می‌دهد که به دنبال پیشرفت در مذاکرات نیز هست.



بنابراین گزارش، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه درباره تحریم های اعمال شده علیه رژیم تهران اعلام کرد: ما تحریم ها را کاهش نخواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم های جدید علیه رژیم تهران گفت: در نظر گرفتن پیشرفت های بالقوه در مذاکرات از اهمیت زیادی برخوردار است. ما تلاش می کنیم تا در مذاکرات پیشرفت کنیم.

این در حالیست که دولت آمریکا در چند روز گذشته به دنبال متقاعد ساختن کنگره مبنی بر عدم نیاز به تصویب تحریم های جدیدتر علیه رژیم تهران پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات میان ایران و 1+5 در ژنو بوده است.