۱۳۹۲ مهر ۱۷, چهارشنبه

احضار مادر و برادر دانشجوی زندانی

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» احضار خانم اکرم السادات سنجری مادر دانشجوی زندانی میثاق یزدانژاد و فرزندش میلاد یزدان نژاد  به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به منظور محاکمه

طی احضاریه ای  از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب  که رئیس آن فردی به نام پیر عباسی می باشد خانم اکرم السادات سنجری از زندانیان سیاسی دهه ۶۰  و فرزندش میلاد یزدان نژاد  به این شعبه احضار شدند . آنها می بایست روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه در این شعبه حاضر شوند تا مورد محاکمه قرار گیرند. این مادر و فرزندش به اتهام شرکت در مراسم تشیع و خاکسپاری شهید راه آزادی مردم ایران علی صارمی و داشتن رسیور ماهواره قرار است مورد محاکمه قرار گیرند.



خانم اکرم السادات سنجری ۵۶ ساله و فرزندش میلاد یزدان نژاد در سن ۱۷ سالگی با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ وبند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند آنها ۳ ماه در سلولهای انفرادی  تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. پس از آن با سپردن وثیقه های سنگین از زندان آزاد شدند .خانم اکرم السادات سنجری از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد .فرزند دیگرخانم سنجری  میثاق یزدان نژاد  از سال ۱۳۸۶ در زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد وی از بیماریهای مختلف که در اثر شکنجه های بازجویان وزارت اطلاعات به آن دچار آن شده است رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع  درمان وی هستند .

یورش به منزل شخصی خانواده یزدان نژاد با فرماندهی یکی از بازجویان وزارت اطلاعات که آخوندی با نام مستعار علوی است صورت گرفت . در طی ۳ ماه بازداشت ،خانم سنجری در بند ۲۰۹ و میلاد یزدان نژاد فرزندش در بند ۲۴۰ بصورت جداگانه توسط همین شخص مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. این فرد علیه آنها پرونده سازی نموده و پیر عباسی که از مامورین وزارت اطلاعات  است و در قوه قضاییه تحت عنوان قاضی مشغول بکار است فرمانهای بازجویان وزارت اطلاعات را به اجرا در می آورد. 

۳ تن از برادران خانم سنجری به نام های ابراهیم ، حسین و حسن سنجری  در دهه ۶۰ بدستور خمینی اعدام شدند.

بازجویان وزارت اطلاعات مسئول یورش وحشیانه به منازل مردم، دستگیری آنها،انتقال به سلولهای انفرادی و شکنجه های جسمی و روحی آنها، پرونده سازی و ارسال آن به قوه قضاییه ولی فقیه برای صدور احکام اعدام و زندانهای طویل المدت هستند.شکنجه گران دستورات آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات را به اجرا می گذارند.آخوند علی خامنه ای سیاست اعدام ها و سرکوب خونین مردم ایران را از طریق آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات جنایتکار علیه بشریت و آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین ین المللی حقوق بشر است و نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج  به پیش می برد.  

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، قرار دادن در سلولهای انفرادی و شکنجه های جسمی و روحی ، پرونده سازی و محاکمه این مادر و فرزند نوجوانش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات به دادگاه های جنایی بین المللی است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ مهر۱۳۹۲ برابر با ۰۹ اکتبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل