۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

آمریکا: رژیم سوریه به کاروان‌های امداد اجازه عبور بدهد

صدها کودک در مناطق جنگ‌زده سوریه از بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه در رنج هستند. دولت آمریکا رژیم بشار اسد را فراخوانده به کاروان‌های بین‌المللی امداد اجازه عبور از این مناطق را بدهد. رژیم سوریه از این کار سر باز می‌زند.

به گزارش رادیو آلمان، دولت آمریکا از رهبری سوریه خواسته است به کاروان‌های امداد اجازه عبور به سوی مناطق جنگ‌زده را بدهد.

جنیفر پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه (۱۸ اکتبر/۲۶ مهر) در این رابطه گفت که در این مناطق "شمار بسیار بالایی از کودکان در اثر ابتلا به بیماری‌هایی می‌میرند که ناشی از سوءتغذیه است".



به گزارش خبرگزاری آلمان، خانم پساکی افزود که این تلفات در مناطقی از حاشیه دمشق رخ می‌دهند که "چندان دور از کاخ بشار اسد نیست" و رئیس‌جمهور سوریه باید اجازه دهد که نیروهای امداد بین‌المللی به این جنگ‌زدگان راه پیدا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان مثال از منطقه "غوطه" و دیگر مناطق حاشیه دمشق نام برد که هدف حمله مرگبار سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته بودند.

جنیفر پساکی همچنین اظهار داشت که مدت یک سال است این مناطق از ضروری‌ترین امکانات بی‌بهره هستند. وی افزود: «ما رژیم سوریه را فرامی‌خوانیم، به کاروان‌های امداد بشردوستانه برای رسیدن به این مناطق امکان عبور بدهد.»

در پی سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان سوری در ماه مارس ۲۰۱۱ توسط رژیم بشار اسد، جنگی خونین سراسر سوریه را در بر گرفت. 

بر اساس آخرین آمار سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از شورشیان، مردم غیرنظامی و نظامیان بشار اسد در این جنگ کشته شده‌اند.