۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

زلزله در منطقه مرزی؛ کرمانشاه 157 بار لرزید


مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع 157 زمین لرزه طی چند روز اخیر در خاک کشور عراق خبر داد که لرزش‌های آن در شهرستان‌های مرزی استان و حتی شهر کرمانشاه احساس شده است.


فرهاد فروزی در گفت وگو با ایسنا گفت: بزرگترین این زمین لرزه‌ها ساعت 21 و 35 دقیقه شب گذشته و با قدرت 5.7 ریشتر در 25 کیلومتری جنوب قصرشیرین (شمال خانقین) رخ داده است.

به گفته وی، عمق این زمین لرزه در 15 کیلومتری زمین بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه پیش بینی کرد: فعالیت این گسل همچنان ادامه داشته باشد و زمین لرزه‌های ناشی از آن شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و حتی کرمانشاه را تحت تاثیر قرار دهد.

فروزی با بیان اینکه اکثر این زمین‌لرزه‌ها در خاک کشور عراق رخ می‌دهد، یادآوری کرد: موج این لرزش‌ها برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه زلزله‌ها قابل پیش‌بینی نیستند، خاطر‌نشان کرد: اگر چه زمان و محل وقوع دقیق یک زمین‌لرزه را نمی‌توان پیش بینی کرد، اما تحلیل‌های لرزه‌خیزی منطقه و نوع گسل نشان می‌دهد وقوع یک زمین لرزه خیلی بزرگ در این منطقه بعید است.

به گفته این مسئول، در پی زلزله‌های اخیر شب گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار تشکیل شد و تا نیمه‌های شب مسائل مربوط به زمین لرزه مورد بررسی قرار گرفت.