۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

احضار فعالان سیاسی و فرهنگی کرمانشاه و لرستان به اداره‌ی اطلاعات

1458442_237630923063821_228527231_nاحضار فعالان سیاسی و فرهنگی کرمانشاه و لرستان به اداره‌ی اطلاعاتآژانس کُردپا: در ادامه‌ی فشار بر فعالان سیاسی و فرهنگی کُرد در شهرهای کُردنشین ایران، در روزهای گذشته جمعی از فعالان فرهنگی و خانواده‌های فعالان سیاسی، به اداره‌ی اطلاعات احضار شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به گفته‌ی یک منبع مطلع، طی روزهای گذشته دو شهروند اهل نورآباد در استان لرستان به نام های «محمد ستاری و کریم ستاری» از سوی اداره‌ی اطلاعات حکومت اسلامی در این شهر احضار و تحت بازجویی قرار گرفتند.
همین منبع اشاره کرد، طی یک هفته‌ی گذشته اداره‌ی اطلاعات استان لرستان ٦٩ نفر از خانواده‌ی فعالان سیاسی خارج از کشور را احضار و تحت بازجویی قرار داده است.
کیومرث امیری کلجویی، شاعر و نویسنده‌ی کُرد متخلص به لک امیر
به گفته‌ی همین منبع، برای کلیه‌ی این افراد پرونده‌سازی شده است و احتمال دارد مورد محاکمه قرار بگیرند.

روز گذشته نوزدهم آبان‌ماه، اداره‌ی اطلاعات «کیومرث امیری کلجویی» شاعر و نویسنده‌ی کُرد اهل کرمانشاه را نیز احضار کرده است.
طی روزهای گذشته فشار وزارت اطلاعات بر خانواده‌ی فعالان سیاسی کُرد افزایش یافته و چند روز پیش مأموران اطلاعات کژال هوژبری همسر یکی از فعالان سیاسی کُرد اهل مریوان که هم‌اکنون مقیم خارج از کشور می‌باشد را بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل نمودند.