۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

برادر شیرکو معارفی: برادرم بدون اطلاع قبلی اعدام شد


شیرکوه معارفی فعال سیاسی و مدنی کرد که از ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - به انفرادی اجرای احکام زندان مرکزی سقز منتقل شده بود ساعت چهار صبح امروز توسط ماموران اطلاعتی اعدام شد.


بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، جسد شیرکو معارفی بنا به درخواست زندان مرکزی سقز از سوی اداره آتش‌نشانی بانه به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی این شهر منتقل شدە و قرار است که راس ساعت ١٧ به خانوادەاش تحویل دادە شود.

در این باره برادر این زندانی فعال سرشناس کرد به کمپین گفت که برادرم بدونه اطلاع قبلی اعدام شد ، وی در حالی اعدام شد که قریب به یک ساله که به ما می گویند که حکم اجرای شیرکو متوقف شده و وی اعدام نخواهد کرد.

برادر شیرکو معارفی ادامه و گفت که شیرکو به اتهام حزبی اعدام شده که بیش از 20 ساله دست از مبارزه مسلحانه کشیده و وارد فاز سیاسی شده است. و وی بی گناه بود.

شیرکو معارفی در ٩ آبان‌ماه سال ١٣٨٧ بازداشت شد و با اینکه پس از اعلام رای دادگاه، وکلای وی درخواست بخشش او را مطرح کرده بودند، اما این درخواست پذیرفته نشد.

شیرکو معارفی، در مورخه ۹ مرداد ماه سال ۱۳۸۷ در یکی از روستای مرزی ایران و عراق توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و او در زندان سقز بعد از چندین ماه نگهداری در سلولهای بازداشتگاه مخفی سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهر سقز به زندان این شهر منتقل شد.

سحرگاه امروز دوشنبه ١٣ آبان‌ماه سال ١٣٩٢، شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد که ٥ سال پیش به اتهام "همکاری حزب کومله زحمتکشان کردستان " از سوی شعبەی یک دادگاه انقلاب سقز به اعدام محکوم شدە بود، در زندان مرکزی سقز اعدام شد.