۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

تظاهرات مردم شهرهای کردستان در اعتراض به اعدامها


بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، امروز مردم شهر سقز به اعتراض به اعدام فعالان كرد دست به اعتراضات زدند كه بنا به گفته فعالان داخل ،رژيم براي متفرق كردن مردم به زور متوسل شده است.
از طرفي ديگر بنابه گزارشات تأييد نشده اي صداي تير اندازي در شهر سقز شنيده شده است.


بنابه گزارش دیگری ، از شهرستان سردشت امروز ساعت 9 صبح تعداد زیادی از مامواران نیروی انتظامی رژیم راهی سردشت شده اند برای جلوگیری از روند اعتراضات مردم شهرستان سردشت و تاکنون نیرویهای انتظامی در سطح شهر دست به مانور زدن کرده اند و شهرستان سردشت کاملا حکومت نظامی اعدام شده و هر گونه تردیدی در این شهر ممنونع میباشد
از طرفی دیگر دیروز ساعت 5 عصر سه شنبه جمع کثیری از فعالین دانشجویی و مدنی و مردم شهر مریوان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "کردستان را اعدام نکنید، نه به اعدام و نه به کشتار" از مقابل پاساژ عدالت روبروی سبز میدان واقع درخیابان جمهوری این شهر در اعتراض به موج اعدام های اخیر از سوی رژیم اسلامی شروع به راهپیمایی و تظاهرات نمودند. این گزارش می افزاید که بر تعداد تظاهرکنندگان لحظه به لحظه افزوده می شد بطوری که صف معترضان به هنگام رسیدن به مقابل مسجد جامع این شهر به حدود یکهزار نفر رسید.
ازدحام جمعیت به حدی بود که خیابان های محل تظاهرات مسدود شدند. هنگامی که مردم معترض قصد داشتند در محکومیت اعدام های اخیر قطعنامه ای را قرائت کنند با حضور سنگین نیروهای سرکوبگر امنیتی رژیم که به انواع وسایل سرکوب مجهز بودند، روبرو شدند. نیروهای رژیم با ایجاد فضای تهدید و ارعاب تلاش داشتند تا مردم معترض را متفرق سازند اما جمعیت تظاهرکننده همچنان تا دیر وقت در محل باقی ماندند. در همین حال نیروهای امنیتی حضور سنگینی در سطح شهر داشتند و نوعی حکومت نظامی اعلام نشده بر فضای شهر حاکم بود. تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از درگیری و بازداشت احتمالی معترضان دریافت نشده است.