۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

واکنش هراس آلود رزیم تهران به اظهارات اوباما در کنگره


خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات اوباما در نطق سالانه‌اش را غیر واقع‌بینانه و غیرسازنده خواند و تصریح کرد: مقامات آمریکایی نسبت به پایبندی و تعهد متقابل به وظایف خود در چارچوب برنامه اقدام مشترک دچار فراموشی نشوند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز در واکنش به اظهارات اوباما در کنگره آمریکا گفت: اظهارات اوباما برای مصرف شنوندگان داخلی آمریکا صورت گرفته است.

محمد جواد ظریف به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت، مهم نیست که چگونه آمریکایی‌ها تلاش می کنند این مسله را برای مصرف داخلی تفسیر کنند.



رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب در جریان سخنرانی سالیانه "وضعیت کشور" در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا گفت: اگر رژیم ایران به خواست جامعه جهانی تن ندهد تحریم‌های سختی علیه آن اعمال خواهیم کرد.

اوباما گفت: ما می‌دانیم که رژیم ایران از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله که هم‌پیمانان ما را تهدید می‌کند، حمایت می‌کند. نوعی بی‌اعتمادی میان ما و آنها حاکم است و این را نمی‌توان مخفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: اگر رهبران رژیم ایران از این فرصت استفاده نکنند، من اولین نفری خواهم بود که خواستار تحریم‌های بیشتر  است و  آماده خواهم بود از همه گزینه‌ها استفاده کنم تا این اطمینان حاصل شود که سلاح اتمی نمی‌سازند.