۱۳۹۲ دی ۲۰, جمعه

مذاکرات ژنو؛ سخنان تامل برانگیز نماینده رژیم


معاون امورحقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا مذاکرات پیشرفتی داشته است گفت: نمی توانم بگویم که پیشرفتی داشته ایم یا نه.

خبرگزاری ایرنا: معاون امورحقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه که برای مذاکره با ˈهلگا اشمیدˈ معاون ˈکاترین اشتونˈ معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شهر ژنو سوئیس به سر می برد، روز جمعه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا مذاکرات پیشرفتی داشته است اظهارداشت : نمی توانم بگویم که پیشرفتی داشته ایم یا نه، اما مذاکرات کاملا جدی و با حسن نیت در حال انجام است.



عراقچی تصریح کرد: روز گذشته ملاقات دو جانبه نسبتا کوتاهی با خانم ˈوندی شرمنˈ نماینده آمریکا وهمچنین نشست سه جانبه ای با حضور وی و خانم اشمید داشتیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: دراین مذاکرات بحث های فنی با در نظر گرفتن عناصر و رنگ و لعاب های سیاسی مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دور سوم مذاکرات دو جانبه عراقچی و اشمید پایان یافته و طرفین قرار است ساعتی دیگر برای چهارمین بار با یکدیگر مذاکره کنند.

ایران و 1+5 در حال مذاکره درباره ساز و کار اجرایی برنامه اقدام مشترک و یا همان توافقنامه ژنو هستند که سوم آذرماه امسال پس از سالها مذاکره به این توافق اولیه دست یافتند.

تاکنون سه دور مذاکرات کارشناسی برای تعیین سازو کار برنامه اقدام مشترک انجام شده و اکنون مدیران سیاسی در حال مذاکره درباره دو سه مورد باقیمانده از جمله تاریخ اجرای این توافقنامه هستند.

کارشناسان 20 ژانویه (30 دی ماه ) را برای اجرای این توافقنامه که با اجرای آن بخشی از تحریم های غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران برداشته خواهد شد، پیشنهاد کردند که باید دید در مذاکرات عراقچی و اشمید طرفین برسرچه تاریخی به توافق دست خواهند یافت.