۱۳۹۲ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

پاريس - كنفرانس بين المللي به مناسبت روز جهاني زن: هشدار نسبت به گسترش بنيادگرايي زن ستيز اسلامي توسط آخوندهاي حاكم بر ايران



مريم رجوي:
اگر ملايان زن ستيزي را كنار بگذارند فرو مي‌ريزند.  لذا نه خاتمي و نه روحاني كه به نمايش اصلاح‌طلبي رو آوردند، به كاهش ستم و سركوب عليه زنان نزديك نمي‌شوند،
آخوندها ايران را به ام القري بنيادگرايي تبديل كرده اند، اما مردم و مقاومت آن را به كانون آرمان برابري و رهايي از بنيادگرايي و سرانجام زنان بر ديكتاتوري ديني در ايران غلبه مي كنند

روز شنبه اول مارس  شركت كنندگان در يك كنفرانس بين المللي در پاريس به مناسبت روز جهاني زن، نسبت به نقش رژيم ايران در گسترش بنيادگرايي اسلامي در سراسر منطقه و جهان هشدار دادند.

اين كنفرانس با حضور خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران و شمار بالايي از شخصيتهاي برجسته سياسي، اجتماعي، هنري و فعالان حقوق بشر و حقوق زنان از 5قاره جهان و هياتهاي نمايندگي از سوي دهها انجمن و سازمان زنان ايراني از سراسر اروپا و آمريكا برگزار شد.
سخنرانان تأكيد كردند كه زن ستيزي يكي از وجوه اصلي تغييرناپذير فاشيسم ديني حاكم بر ايران است كه در طول سه دهه تشديد شده است. در دوران رياست جمهوري آخوند روحاني نيز در بر همان پاشنه زن ستيزي مي چرخد. آنها افزودند زنان قرباني مضاعف دامن زدن به توهم اعتدال و ميانه روي در  رژيمي هستند كه زن ستيزي با انديشه و عملكرد و تار و پود آن عجين شده است.
سخنرانان با تأكيد بر اينكه اين رژيم بانكدار اصلي تروريسم و بنيادگرايي در جهان امروز است و امنيت و صلح جهاني را به خطر انداخته گفتند تنها راه مقابله بااين تهديد اتخاذ يك سياست قاطع نه تنها در مذاكرات اتمي بلكه در قبال زن‌ستيزي وحشيانه و سيستماتيك و نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران و همچنين در قبال جنگ افروزيهاي خانمانسوزي است كه منطقه را به خاك و خون كشيده است.
در اين جلسه كه توسط خانم سروناز چيت ساز، مسئول كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران، افتتاح شد، سخنرانان تأكيدكردند: در وضعيت بسيار متحولي كه كشورهاي اسلامي با آن مواجهند، حقوق زنان يكي از اصلي ترين چالشها و همواره در معرض تهديد و تعرض است. از اين رو حمايت از جبهه فراگير عليه بنيادگرايي، كه جنبش مقاومت ايران به رهبري خانم مريم رجوي، يك نقش تعيين كننده در آن دارد، يك ضرورت تاريخي هم براي جنبش برابري و هم براي تامين صلح و امنيت جهاني است. زنان نيرو و ديناميزم اصلي اين جبهه هستند.
خانم مريم رجوي دراين كنفرانس گفت: آرمان برابري به خاطر به پاخاستن زناني كه مي‌خواهند جهان ستم و نابرابري را دگرگون كنند، زنده است. زناني كه براي سرنگوني ديكتاتوريها در تونس و ليبي و مصر و يمن و اكراين و سوريه و عراق به پاخاسته اند و زناني كه مي‌خواهند ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران را سرنگون كنند، و سرانجام همين زنان سركوب‌شده‌ رژيم ولايت فقيه را سرنگون مي‌كنند.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت ضمن تشريح نقش رژيم آخوندي به عنوان كانون اصلي بنيادگرايي گفت: اين رژيم مسئول شمارة يك كشتار 140هزار تن از مردم مظلوم سوريه است. هم‌چنان‌كه بمباران و كشتار شهروندان بيدفاع عراق تحت فرماندهي سپاه قدس صورت مي‌گيرد. كمتر كشوري در خاورميانه و جهان اسلام است كه از تحريكات و ترور اين رژيم در امان مانده باشد.
رجوي افزود:  به رغم اينكه آخوندها ايران را به ام القراي بنيادگرايي تبديل كرده اند، ايران به پشتوانة سابقة مبارزاتي و فرهنگي مردم آن، و به اتكاي پنج دهه پايداري مجاهدين خلق، كانون رهايي از بنيادگرايي و كانون رهايي زنان و نيل به آرمان برابري است.
وي افزود: بنيادگرايي اسلامي از يك سو از زن ستيزي ديناميزم مي‌گيرد و از سوي ديگر به طور دائم ستم و تبعيض توليد مي‌كند، به نحوي كه اگر زن ستيزي از سياستهاي اين رژيم كنار گذاشته شود، نظام ولايت فقيه فرو مي‌ريزد. به همين دليل نه آخوند خاتمي و نه آخوند روحاني كه به نمايش اصلاح‌طلبي و  اعتدال رو آوردند، هيچ كدام به كاهش ستم و سركوب عليه زنان ايران نزديك نمي‌شوند. زيرا چنين كاري آغاز نفي رژيم است.
همان لوايحي را كه احمدي‌ نژاد براي تشديد نابرابري عليه زنان به مجلس آخوندها داده بود، حالا روحاني آن را به عنوان قانون ابلاغ و اجرا مي‌كند. قانون مجاز بودن ازدواج مردان با دختر خوانده‌هايشان، سهميه‌بندي و جداسازي جنسيتي در  دانشگاهها و ممنوع كردن دختران از تحصيل در دهها رشته دانشگاهي از اين شمار است.
خانم رجوي تأكيد كرد: دفاع از زنان پيشتاز در ليبرتي، كه در طول دو دهه نقش بدون جايگزيني در مبارزه عليه بنيادگرايي داشته اند يك وظيفة مبرم جنبشهاي برابري است. آنها و مردان همرزمشان، نه تنها از دسترسي به الزامهاي امنيتي و حفاظتي در برابر حملات موشكي پي‌درپي منع مي‌شوند، بلكه دولت دست نشاندة عراق، آنها را از حداقل استانداردهاي انساني و پزشكي و بهداشتي نيز محروم كرده است. وي از همه فعالان جنبش زنان در سراسر جهان خواست از ملل متحد و دولت آمريكا بخواهند تا به تعهداتشان براي تأمين حفاظت مجاهدان عمل كنند و به خصوص آزادي هفت گروگان اشرفي شامل شش زن را در دستور بگذارند و پرونده جنايت عليه بشريت در اشرف در 10شهريور امسال را به شوراي امنيت ببرند.
در اين جلسه علاوه بر خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانمها كيم كمپل، نخست وزير سابق كانادا، ميشل اليو ماري، وزير دفاع، وزير خارجه، وزير دادگستري و وزير كشور سابق فرانسه، ريتا زوسموت، رئيس سابق پارلمان آلمان، اينگريد بتانكور، كانديداي سابق رياست جمهوري كلمبيا؛ خانم كارمن كويينتانيلا، مسئول كميسيون زنان در پارلمان اسپانيا؛ ليندا چاوز، رئيس سابق روابط عمومي كاخ سفيد،اديت باوئر، نماينده پارلمان اروپا، الس دمول، نماينده پارلمان بلژيك،  هيأت ايتاليايي شامل جانا گايخا، فرماندار كونئو   و اليزابتا زامپاروتي، نماينده سابق پارلمان؛ هيأت ايسلند شامل رنگهايدور ريكاردو دويتر، رييس حزب استقلال و  آستارينهادوريوهندورت، رئيس سابق پارلمان اين كشور؛ نجيمه طاي طاي، وزير سابق از مراكش، اود دو توئن، بنيانگذار فوروم بين المللي زنان؛ انيسه بومدين، حقوقدان و اسلام شناس و بانوي اول سابق الجزاير؛ نجايم الاجارمه، رييس كميسيون زنان اردن ، فوملا ماندلا، از فعالان حقوق زنان در آفريقاي جنوبي و دختر پرزيدنت نلسون ماندلا فقيد؛   نونتومبي نائومي توتو، فعال حقوق بشر از آفريقاي جنوبي؛ دكتر كيران بدي (از هندوستان) از مشاوران دبيركل ملل متحد؛ كريستيان اوكران، نويسنده؛ ماريان پرل  روزنامه نگار  ؛ مريديت برگمن  رئيس سابق سنا در نيو ساوت ولز استراليا؛ سارا چندلر ، رئيس كميته حقوق بشر فدراسيون اروپايي قضات؛ دكتر كريستين اسنو، از فعالان حقوق زنان و  زينت ميرهاشمي از اعضاي شوراي ملي مقاومت و سردبير نشريه نبرد خلق ؛ و نمايندگان جوامع  ايراني  سخنراني كردند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
10اسفند1392 (اول مارس 2014)