۱۳۹۲ اسفند ۲۳, جمعه

همکاري محرمانه رژيم ايران و کره شمالي براي توليد موشک‌هاي قاره پيما

به گزارش تلويزيون العربيه، در نيمه‌ دسامبر 2013، يك هيئت از کره شمالي به صورت محرمانه به ايران سفر کرد. اين هيئت کره‌اي با سركردگان سازمان صنايع هوافضاي رژيم وابسته به سپاه پاسداران، که برنامه موشکي رژيم آخوندي را پيش مي برند، ديدار و گفت‌و‌گو کرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: رويتر گزارش داد به يک سند محرمانه متعلق به سازمان ملل متحد دست يافته که از همکاري فني رژيم ايران و کره شمالي در زمينه توليد موشک‌هاي قاره پيما حکايت مي‌کند. بر اساس اين سند، رژيم و کره شمالي مبادلات خود را به طور مستمر از طريق يک کشور همسايه انجام مي‌دهند. ديپلمات‌ها در سازمان ملل متحد گقته‌اند، کشور همسايه ذکر شده در اين گزارش، چين است.
به گزارش رويتر، سند منتشر شده، گزارشي است که به وسيله کميته کار‌شناسان مستقل، تهيه شده است. اين کميته از سوي شوراي امنيت وظيفه دارد بر اجراي تحريم‌هاي اعمال شده بر کره شمالي نظارت کند. بر اساس اين گزارش، رژيم ايران و کره شمالي از پروازهاي عادي هواپيمايي‌هاي هما و اير کورئو براي انتقال تجهيزات ممنوعه موشکي استفاده کرده‌اند.
العربيه در پايان گزارش خود گفت: ظريف وزير خارجه روحاني در 24 فوريه گذشته، با وزير خارجه كره شمالي در تهران ديدار و گفتگو كرد و بر تلاش متقابل رژيم ايران براي توسعه و گسترش بيش از پيش روابط با كره شمالي تأكيد كرد.
العربيه - 23 اسفند 92