۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

پارلمانتر هاي بلژيكي حمله وحشيانه به زندانيان سياسي در ايران را محكوم ميكنند

بيانيه مطبوعاتي كميته بلژيكي پارلمانتر ها براي يك ايران دمكراتيك 
تاريخ : 23 آوريل 2014 
پارلمانتر هاي بلژيكي حمله وحشيانه به زندانيان سياسي در ايران را محكوم ميكنند
بنا به گزارشات، روز پنجشنبه 17 آوريل، مأمورين اطلاعات و سپاه پاسداران ايران به بند 350 زندان اوين در تهران يورش بردند و زندانيان سياسي بي دفاع را كه در برابر آزار و اذيت ها مقاومت ميكردند را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
نيروهاي امنيتي زندانيان با باطوم ، مشت و لگد مورد حمله قرار دادند در حالي که با برخورد تحقير آميز و توهين آنها را با رکيک ترين کلمات مورد خطاب قرار ميدادند.


آنها حتي مجروحان مصدومان و مضروبان را از درمان محروم كردند، برخي از آنها در شرايط بحراني مي باشند.
بنا به گزارشات، 32 زنداني با چشمبند به سلول انفرادي منتقل شدند. در طي اين انتقال، زندانيان مجبور بودند بين دو خط از نگهبانان جنايتكار حركت بكنند كه با مشت، لگد و باطوم آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. گزارش ها مي گويند که برخي از زندانيان مجبور به در آوردن لباسهايشان شده و حتي تهديد به تجاوز جنسي شدند.
عفو بين الملل خواهان يك اقدام فوري شده و ابراز نگراني براي سرنوشت زندانيان بعد از حمله شده است.
در روز سه شنبه خانواده زندانياني كه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند يك تظاهراتي را در مقابل دفتر حسن روحاني برگزار كردند و شعار : زندانيان سياسي را آزاد كنيد” را فرياد زدند.
ما اين حمله بيرحمانه و بزدلانه عليه زندانيان بي دفاع سياسي را محكوم ميكنيم و به فراخوان رهبر اپوزسيون خانم مريم رجوي مي پيونديم كه خواستار ” يك تحقيقات مستقل بين المللي درباره حمله وحشيانه به زندان اوين در 17 آوريل ” شده است.
ما از درخواست نمايندگان پارلمان اروپا در حين تصويب قطعنامه پارلمان اروپا در سوم آوريل مبني بر اينكه هر گونه توسعه روابط سياسي و اقتصادي با ايران بايد مشروط به پيشرفت قابل توجه در حقوق بشر باشد حمايت مي كنيم.

ژرارد دپره، سناتور از حزب ليبرال فرانسه زبان بلژيك
نله لاينن، رئيس كميسيون زنان سناي بلژيك، حزب ليبرال فلامان
كارل ون لووه، رئيس كميسيون خارجي سناي بلژيك
ال وان هوف، سناتور از حزب دمكرات مسيحي بلژيك
داويد كلارين وال، شهردار و نماينده پارلمان فدرال از حزب ليبرال فرانسه زبان بلژيك