۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

نامه سناتورها به اوباما در باره سفیر گروگانگیر

صدا و سیمای رژیم: ۲۹ نماینده کنگره در اقدامی خصمانه و در راستای کارشکنی در رسیدن به توافق جامع، در نامه ای از باراک اوباما خواستند به حمید ابوطالبی اجازه ورود به آمریکا داده نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  ۲۹ نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا در اقدامی خصمانه و در راستای کارشکنی در رسیدن به توافق جامع، در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از او خواستند به حمید ابوطالبی اجازه ورود به خاک آمریکا را ندهد.



این سناتورها در نامه خود نوشته‌اند که دولت ایالات متحده نباید به این فرد اجازه ورود بدهد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید رژیم ایران در سازمان ملل، ابراز نگرانی کرده بود.


نبايد به ابوطالبی  ويزا داد

اد رويس رئيس کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا به فراخوانها برای رد شدن سفير جديد رژيم ايران در سازمان ملل متحد پيوست. وی گفت ايالات متحده می بايست از دادن ويزا به ابوطالبی خودداری کند. 

رويس در مصاحبه با ام.اس.ان.بی.سی در پاسخ به اين سؤال که آيا وزارت خارجه بايد به حميد ابوطالبي که در گروگانگيری ساله 58 در سفارت آمريکا در تهران نقش داشته، ويزا بدهد گفت: بايد بگويم خير زيرا طبق قوانين وزارت خارجه، ما مجاز هستيم در صورتی که موردی جنبه امنيتی داشته باشد، از اعطای ويزا به فرد خودداری کنيم.