۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

واگذاری فعالیتهای انرژی اتمی به بخش خصوصی

ˈعلی اکبر صالحیˈ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در جایگاه بالای بین المللی قرار داریم و بنابر این غرب چاره ای جز تعامل با ما ندارد.

به گزارش ایرنا، صالحی افزود: انقلاب اسلامی در سن 35 سالگی به دستاوردهای بزرگ هسته ای دست یافته و این قابل افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه در کشور مدیریت اعتقادی نداریم، گفت: در 35 سال گذشته ما هدف و مقصد خودمان را گم نکرده ایم، بلکه به برکت وجود ولایت فقیه خیلی از مشکلات را از سر راه برداشته ایم.



وی افزود: اگر عمود خیمه ولایت نبود، به طور قطع در راهی که در پیش گرفته ایم، هزاران بار راه را گم کرده بودیم.

صالحی با بیان اینکه فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی به خاطر مسایل هسته ای نیست، خاطرنشان کرد: در تعاملات بین المللی طوری عرض اندام کرده ایم و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته که اذعان می کنند جمهوری اسلامی تنها کشوری است که کلید حل مسایل خاورمیانه را در دست دارد.

صالحی بیان کرد: ما در 35 سال گذشته راهی جز سعی و خطا نداشتیم و امیدواریم در سازمان انرژی اتمی بنا به توصیه دکتر روحانی رییس جمهوری به گونه ای عمل کنیم که از تجارب نیم قرن هسته ای کشور برای بهبود وضعیت و ارتقاء این سازمان گام برداریم.

وی گفت: با رویکردی که در سازمان انرژی اتمی داریم، بناست با همت مضاعف تری سرویس فناوری هسته ای را به خصوص در عرصه سلامت و کشاورزی به کار گیریم.

صالحی رویکرد دیگر سازمان انرژی اتمی را برای تقویت خصوصی سازی صنعت هسته ای اعلام کرد و گفت: ما در جهتی پیش می رویم که یک سازمان حاکمیتی باشد و سازمان انرژی اتمی باید ارایه دهنده استانداردها، مقررات و نظارت بر حسن انجام کارها باشد و بنا داریم در سال های آینده بخش قابل قبولی از فعالیت های انرژی اتمی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.