۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

گزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی وعقیدتی دربند

بنا به گزارشهای دريافتی دژخيمان رژيم آخوندی زندانيان سياسی غلامرضا خسروی و وحيد اصغری را ممنوع الملاقات کرده اند. روز دوشنبه پانزده ارديبهشت هنگامی که خانواده های اين دو زندانی برای ملاقات با عزيزان در بند خود به اوين مراجعه کرده بودند، دژخيمان به آنها گفته اند، فرزندان شما ملاقاتی ندارند و ممنوع الملاقات می باشند.
همچنین دژخیمان رژیم روز دوشنبه پانزده ارديبهشت از ملاقات زندانی سياسی بهنام ابراهيم زاده با خانواده اش ممانعت به عمل آوردند. اين زندانی سياسی مدافع حقوق کارگران و کودکان هم اکنون در سلولهای انفرادی بند۲۰۹ زندان اوين تحت بازجويی و شکنجه قرار دارند.


بنا به گزارش کانون حمایت از خانواده های زندانیان وبازداشتی ها زندانی سیاسی صالح کهندل بر اثر اعتصاب غذا در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برد. وی به هم‌راه ۱۱ زندانی دیگر سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت، از سوم تا دوازدهم اردیبهشت جاری در همبستگی با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتصاب غذا به سر برده و با توجه به بیماری‌اش وضعیت جسمی وی رو به وخامت گذاشته است.
زندانی سیاسی صالح کهندل از سوی پزشکان مشکوک به سرطان خون تشخیص داده شده، و با مشکلات جدی در پلاکت خون خود مواجه است. همچنین زندانی سیاسی حسن طفاح محبوس در زندان سالن ۱۲ زندان گوهردشت در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برد.
بنابه گزارشات رسیده، زندانی عقیدتی اهل سنت گوهردشت چند سالی است از مشکل بینایی رنج می برد بصورتی که در این اواخر حتی در کارهای روزمره به مشکل اساسی برخورد کرده است . امروز بعد از چندین بار درخواست و اعلام خطر از جانب متخصص زندان گوهردشت به بیرون از زندان اعزام شد اما تنها به خاطر نبود ۴۵ هزار تومان و فراهم نکردن زمینه تهیه هزینه عکس برداری از طریق خانواده بار دیگر مراحل مداوای چشمش به تاخیر افتاد و همچنین در حین اعزام نیز یکی از مشکلات اساسی زندانیان عقیدتی مورد توهین واذیت وازار مامورین و سربازان قرار می گیرند .
همچنین جعفر گنجی از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ اوین دچار خونریزی داخلی شدهاست که درمان وی با مانع مواجه شده است.
وخامت حال این زندانی سیاسی یکشنبه شب منجر به انتقال اورژانسی وی به بیمارستان شهدای تجریش شده اما بدون نتیجه درمانی خاصی درحالی که سند به وی وصل بوده سحرگاه دوشنبه مجددا به زندان بازگردانده شده است.
وضعیت بحرانی و احتمال عفونت در شرایط زندان، همبندیان این زندانی سیاسی را نگران کرده است.
بنا به گزارشات رسانه ها نسیم اشرفی هموطن بهایی که حکم یک سال زندان برایش مقرر شده بود، صبح روز جاری بازداشت شدوبه زندان اوین منتقل شد.
همچنین زندانی سیاسی حمیدمنافی فعال آذریجانی که از ۱۵ روز قبل و به دلیل وخامت جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود صبح روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه د به سلول دو نفره منتقل شد.