۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

ایران وجود تاسیسات اتمی جدید در نزدیکی قزوین را تکذیب کرد

مجاهدین خلق می گویند اسناد سایت جدید را به آمریکا وآژانس دادند


تصویر ماهواره ای از  یک سایت اتمی در ایران

تصویر ماهواره ای از یک سایت اتمی در ایران

دبی – العربیه. نت

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز جمعه 10 – 9 – 2010 وجود تاسیسات اتمی جدید در نزدیکی قزوین را تکذیب کرد.

سازمان مجاهدین خلق اخیرا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ایران در منطقه آبیک از شهرهای اطراف قزوین در شمال غرب ایران یک تاسیسات اتمی دارد.


علیرضا جعفرزاده سخنگوی این سازمان خالف جمهوری اسلامی تاکید کرد اسناد مربوط به وجود این سایت اتمی در اختیار آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی قرارگرفته است.


صالحی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت :" هیچ گونه تاسیسات هسته ای با تعریف خاص آن، که به آژانس اعلام نشده باشد در ایران وجود ندارد. "


وی افزود :" ما چنین تاسیساتی که به غنی سازی اورانیوم بپردازد نداریم و چنانچه آنها از چنین چیزی خبر دارند به ما معرفی کنند تا از آنها تشکر به عمل آید. "


سازمان مجاهدین خلق در سال 2002 یک سال پس از انتشار گزارش هایی در مورد فعالیت اتمی مخفی ایران در مطبوعات آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود جمهوری اسلامی در نطنز تاسیسات غنی سازی اورانیوم و در اراک، راکتور آب سنگین ساخته است.


افشای فعالیت اتمی ایران از آغاز دهه میلادی جاری تاکنون به یکی از طولانی ترین مناقشه ها بین ایران وغرب تبدیل شده اما به توقف برنامه این کشور منجر نشده است.


سازمان ملل تاکنون 4 قطعنامه شامل تحریم های اقتصادی علیه ایران صادر کرده است.