۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

هشدار گیتس به کشورهای آمریکای لاتین در مورد همکاری با رژیم


 به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین در مورد همکاری با رژیم تهران هشدارد داد و گفت، ضروری است این کشورها هنگامی ‌که در زمینه توسعه روابط خود با رژیم تهران بویژه در زمینه هسته ای مذاکره می ‌کنند، نسبت به نیات این رژیم محتاط باشند.

ربرت گیتس که برای شرکت در کنفرانس وزاری دفاع کشورهای قاره آمریکا در بولیوی بسر می برد، در جمع خبرنگاران گفت، کشورهایی که با رژیم تهران در زمینه هسته ای همکاری می کنند، باید بسیار محتاط باشند و نسبت به این ‌که انگیزه این رژیم چیست و آنها واقعا برای چه چیزی تلاش می‌کنند، باید دقت داشته باشند.

اوو مورالس، رییس جمهور بولیوی اخیرا پس از سفر به تهران گفته بود که طرح همکاری جمهوری اسلامی و بولیوی برای تولید برق هسته ای در بولیوی در دست بررسی است.

وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود تاکید کرد که همکاری کشورهای آمریکای لاتین با رژیم تهران در زمینه هسته ای باید تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

خبرگزاری فرانسه نوشت، رژیم تهران در سالهای اخیر روابط خود را با برخی کشورهای آمریکای لاتین که از آمریکا فاصله گرفته اند، گسترش داده است.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش تر به این دسته از کشورهای آمریکای لاتین هشدار داده بود که در مورد برقراری مناسبات با رژیم تهران، دوبار بیاندیشند.