۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

کشته و زخمی شدن چهار کاسبکار کرد طی چهار روز گذشته

در ادامه کشتار کاسبکاران در کردستان طی چهار روز گذشته دست کم چهار تن بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش روا نیوز، شامگاه دوشنبه 25 آبان ماه شماری از کاسبکاران کرد در منطقه "وزین" سردشت هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته و در نتیجه آن یک کاسبکار به نام "ریباز" فرزند "مصطفی بابکر" جان خود را از دست داد.
در جریان این تیراندازی، کاسبکار دیگری به نام "ئاوات حاجی احمد" فرزند رسول مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی گردید.

همچنین این منبع خبری از توقیف پانزده اتومبیل متعلق به کاسبکاران در مناطق "قەت قەتیانی" واقع در پیرانشهر و "چەکو" در شهرستان سردشت خبر داد.
اموال این کاسبکاران از سوی نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پیشتر نیز خبرگزاری های هرانا و رووداونێت اخبار مربوط به کشته شدن دو کاسبکار کرد را منتشر نمودند که در آن به کشته شدن یک جوان 18 ساله و فرد دیگری از اهالی روستای سرخبان جوانرود اشاره شده بود.

در اولین روز از عید قربان "مراد ئەسکەنیار" 18 ساله، در حین بازگشت به محل سکونت خود، در منطقه مرزی ئوزالپ واقع در استان وان در کمین ماموران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفته و بر اثر تیراندازی این نیروها جان خود را از دست داد.

صبح روز دوشنبه، 24 آبان ماه نیز جمعی از کاسبکاران کرد در منطقه مرزی نوسود در کمین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی گرفتار آمده و یکی از کولبران به نام "شاهو بابایی" فرزند یونس اهل روستای سرخبان جوانرود مورد اصابت گلوله این ماموران مسلح قرار گرفته و دردم جان باخت.