۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

16 آذر؛ فعالیتهای خستگی ‌ناپذیر دانشجویان مبارز

دانشجویان دانشگاه های ایران در آستانه 16 آذر (روز دانشجو) فعالانه و خستگی‌ ناپذیر همچنان اقدام به نصب و پخش شبنامه و پوستر و عکس و مقاله و… می ‌کنند. دانشجویان مبارز تاکنون اطلاع ‌رسانی های گسترده ‌ای در رابطه با ۱۶ آذر و شرکت هر چه بیشتر در آن کرده ‌اند.
طی روزهای اخیر جمعی از دانشجویان در دانشکده های مختلف پرديس دانشگاه مازندران با شعارنویسی بر روی ديوارهای کلاس های درس، خواهان آزادی دانشجویان زندانی شده و به استقبال روز دانشجو رفته اند.
این اقدام در شرايطی صورت گرفته است که تنها کلاس های درس اين دانشگاه از معرض ديد دوربين های مداربسته در امان است.
بنا بر گفته‌های یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران، دانشجویان این دانشگاه به دنبال برگزاری مراسم اعتراضی در روز ١٦ آذر هستند.
زمزمه ی اعتراضات ١٦ آذر در دانشگاه مازندران در حالی صورت می گیرد که در هفته های اخیر علیرضا کیانی دبیر سیاسی دانشگاه مازندران به همراه چند تن از فعالین سیاسی و دانشجویی دفتر تحکیم بازداشت و راهی زندان اوین شدند.
در فضای بعد از انتخابات رياست جمهوری ٨٨ نيز فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران نسبت به بازداشت علیرضا کیانی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دست به اعتراض و اعتصاب زده بودند. پس از آن تجمعات اعتراضی در روز ٢٦ خرداد، ١٣٢ نفر از فعالین و دانشجویان، بازداشت ٢٤ ساعته تا ٣٠ روزه را تجربه کردند.
طی ٢ هفته گذشته در دانشگاه‌های فردوسی مشهد و دانشگاه تهران نیز شعارنویسی هایی از سوی دانشجویان و در استقبال از روز دانشجو انجام شده است.