۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

برنامه گرامی‌داشت یاد آیت‌الله منتظری در قم و نجف‌آباد

در پی اعلام لغو مراسم رسمی سالگرد آیت الله منتظری از سوی خانواده آن مرحوم، گروهی از علاقه مندان و شاگردان آن مرحوم اعلام کرده‌اند که برای فاتحه‌خوانی و گرامی‌داشت یاد این مرجع فقید، روز پنج شنبه ۱٨ آذر ماه بر سر مزار ایشان در شهر قم و نیز در حسینیه نجف آباد حضور خواهند یافت.
مقامات امنیتی همچون سال گذشته از برگزاری هر گونه مراسم برای بزرگداشت آن مرجع مردمی ممانعت کرده و همانند سال گذشته که از برگزاری مراسم ترحیم، سوم، شب هفت و چهلم آن مرحوم جلوگیری کرده بودند، امسال نیز مانع برگزاری هرگونه مراسمی از سوی خانواده و بیت آن مرحوم شده اند.
با این حال، گروهی علاقه مندان و شاگردان آن مرجع مردمی، تصمیم گرفته اند روز پنج شنبه مورخ ۱٨ آذر ماه در شهر نجف آباد و در دو نوبت صبح (در مسجد بازار) و بعد از ظهر (درحسینیه اعظم) گرد هم آمده و یاد آن مرحوم را گرامی بدارند.
همزمان گروهی دیگر از شاگردان و علاقه‌مندان آیت الله منتظری نیز اعلام کرده اند که روز پنجشنبه ۱٨ آذرماه، جهت بزرگداشت اولین سالروز درگذشت آن مرجع فقید، با حضوری مردمی بر سر مزار وی، به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن می‌پردازند. این حضور سبز از صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.