۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

تعطیلی خودجوش بازار نجف آباد و آغاز مراسم سالگرد آیت الله منتظری

به رغم محدودیتهای امنیتی امروز، روز پنجشنبه هجده آذر ماه ، مصادف با سوم محرم، سالروز رحلت آیت الله منتظری کلیه مغازه های شهرستان نجف آباد(به جز مایحتاج و ضروری) تعطیل است.
ae471bc699c6a4c680da0a5c84554352-300x421
کلیه مغازه های شهرستان نجف آباد(به جز مایحتاج و ضروری)، به پاس آزادی خواهی و حق گویی و مظلومیت این مرجع شیعه و به مناسبت رحلت ایشان و به صورت کاملا هماهنگ و خودجوش در تمام شهر تعطیل است.
در حال حاضر مردم شهر در حال شرکت در مراسم عزاداری در مسجد بازار این شهر هستند.
گفتنی است مقامات امنیتی همچون سال گذشته از برگزاری هر گونه مراسم برای بزرگداشت آن مرجع مردمی ممانعت کرده و همانند سال گذشته که از برگزاری مراسم ترحیم، سوم، شب هفت و چهلم آن مرحوم جلوگیری کرده بودند، امسال نیز مانع برگزاری هرگونه مراسمی از سوی خانواده و بیت آن مرحوم شده اند.
اما با این حال، گروهی علاقه مندان و شاگردان آن مرجع مردمی، روز پنج شنبه مورخ ۱٨ آذر ماه در شهر نجف آباد و در دو نوبت صبح (در مسجد بازار) و بعد از ظهر (درحسینیه اعظم) گرد هم آمده و یاد آن مرحوم را گرامی می دارند.
همزمان گروهی دیگر از شاگردان و علاقه مندان آیت الله منتظری اعلام کرده اند که روز پنجشنبه ۱٨ آذرماه، جهت بزرگداشت اولین سالروز درگذشت آن مرجع، با حضوری مردمی و قرائت فاتحه و تلاوت قرآن در حرم حضرت معصومۀ قم و بر سر مزار آن فقیه مجاهد اجتماع کنند. این حضور سبز از صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.
VN:F [1.8.1_1037]