۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

شام غريبان براي آزادي زندانيان سياسي



شام غريبان براي آزادي زندانيان سياسي







با نگاهي به حماسة عاشوراي حسيني، به پيام آزادي و آزادگي سرور شهيدان پي ميبريم، عاشورا و حماسه كربلا براي ما از روز اول الگوي «مقاومت بهرقيمت» بود. ولي اين تابلو زيبا براي آزادي بشريت كه از چهارده قرن پيش ميدرخشد، چگونه به اوج رسيد و ادامه يافت؟
آيا با به اسارت گرفتن ياران حسين، پيروزي از آنِ يزيد شد؟
در لحظاتي كه تاريخ به سنگيني تمام، از ترسيم تابلوي سرخفام عاشوراي حسيني فارغ ميشد، حماسه بزرگ ديگري در ادامه جنبش آغاز شد. اين حماسه همانا مقاومت و تسليم نشدن اسرا در برابر حاكميت يزيد بود. كه باعث رسوايي و سقوط اوگرديد. حماسهاي كه تكميلكننده تابلوي زيباي عاشورا بود.
اينك مردم ما بخصوص زنان و جوانان دلير با پيروي از همين الگوها و پيامها، پايههاي حكومت استبدادي ولايت را به لرزه درآوردهاند. و اگرچه در اين مقاومت و ايستادگي، عدهاي از فرزندان آگاه و شجاع اين ميهن اعم از زن و مرد، پير و جوان به اسارت درآمدند، و يا شكنجه و مجروح شدند. ولي در زندان هم، هرگز سرِ تسليم در برابر جانشيان يزيد خم نكردند. و به پيروي از سرور شهيدان حسينابنعلي(ع) فرياد برآوردند «هيهاتمناالذله»
همچنين خانوادههاي زندانيان نيز سكوت نكرده و هر روز وشب بدادخواهي برخاسته و عليه حاكميت ولايت خروش حق طلبي سر ميدهند.
بله در سالهاي اخير بخصوص بعد از قيام خرداد88 محرم در ميهن ما رنگ و بوي واقعي قيام عاشورا يعني قيام عليه ظالمان و يزيديان دوران را بخود گرفته است. باپيام حسين عليهالسلام، مردم ما بدون هراس از مرگ و مردن، پا بميدان گذاشته و از خانه و خانمانِ خود گذشتند و با پذيرش اسارت و رنج و شكنج تا آخرين نفس برعهد و پيمانشان با امام حسين وفا كردند.
اكنون ميبينيم كه مردم بجان آمده بخصوص پس از اعتراضات گسترده روز دانشجو در دانشگاهها، خود را براي قيام عاشورا خود را آماده ميكنند. قيامي كه از خرداد88 شروع شده گوئيا سرِ بازايستادن ندارد.
مردم و بخصوص خانواده زندانيان وظيفة خود ميدانند كه بيش از هر زمان ديگر، همبستگي و همدلي با زندانيان سياسي را گسترش دهند. و براي نشان دادن ظلم و جور اين حاكميت استبدادي تلاشي صدبرابر ميكنند. زيرا كه هميشه همصدا شدن و همبستگي سلاح بزرگ مردم در اين قيام بوده و هست.
جمعي از خانوادههاي زندانيان سياسي در تهران و شهرستانها اعلام ميكنند كه با تجمع جلوي زندان اوين و گوهردشت و ساير زندانها در شام غريبان حسيني، با استعانت از سرور شهيدان حسين عليهالسلام و زينب كبري عليهاسلام ، فرياد «آزادي زنداني سياسي» را فرياد ميكنند و ازمجامع بينالمللي و فعالان حقوق بشر ميخواهند كه خواستار آزادي زندانيان سياسي شوند.
جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي